נדל"ן ותשתיות

מחפשים דירה בתל אביב? כ-1,000 יחידות חדשות ייבנו בעיר

מפקחי רמ"י פינו מתחם בהיקף של כ-17 דונם ברחוב תל גיבורים בתל אביב, במסגרת ביצוע פסקי דין של בית המשפט. הקרקע פונתה מפולשים שהחזיקו בה בניגוד לחוק, וכעת המתחם פנוי לבנייתן של כאלף יחידות דיור וכ-280 אלף מ״ר לתעסוקה

מערכת ice | 
תל אביב (צילום פלאש 90/ מתניה טאוסיג)
בסוף השבוע שעבר ביצעו  מפקחי רמ"י פינוי של מתחם בהיקף של כ-17 דונם ברחוב תל גיבורים בתל אביב, במסגרת ביצוע פסקי דין של בית המשפט. הקרקע פונתה מפולשים שהחזיקו בה בניגוד לחוק, והיום (שני) דווח כי המתחם פנוי לבנייתן של כאלף יחידות דיור וכ-280 אלף מ״ר לתעסוקה. בעתיד הקרוב וטרם הבנייה בקרקע, השטח עתיד לשמש כמסוף תחבורתי.
יש לציין כי פסק הדין התקבל לאחר הליכים משפטיים רבים, לרבות החלטה של בית המשפט העליון, ולאחר שטענות הפולשים נשמעו ונקבע כי אין ולא הייתה להם כל זכות בקרקע ועליהם לפנותה כדי לאפשר בנייה בשטח. 
 
כבוד השופטת רונית אופיר מבית משפט השלום בבת ים קבעה בפסק הדין כי: "כפי שנקבע בפסק הדין בעליון, היות ומדובר במקרקעין בבעלות המדינה, הרי שכל טענה לזכויות נוגדות בה בטלה החל ממועד הרישום". לאור העובדה שמדובר במשפחות קשות יום ולפנים משורת הדין, רמ"י הציעה למחזיקים בשטח דמי התארגנות לפינוי, כדי לאפשר להם לשכור מקום מגורים חלופי.
עו"ד שירה תם, מנהלת החטיבה לשמירה על הקרקע ברשות מקרקעי ישראל: "מתוך הבנה למצב המשפחות השוהות במקום, רמ"י פועלת במלוא הרגישות, יחד עם ביצוע חובתה לקיים את החלטת בית המשפט ולהחזיר את הקרקע לטובת הציבור".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה