נדל"ן ותשתיות

כך תיערכו לרעידת אדמה במקום העבודה שלכם

בעקבות רעידות האדמה הקשות היום שהורגשו גם בישראל, מנכ"ל המוסד לבטיחות ולגיהות ד"ר מיקי וינקלר, מסביר כיצד עליכם להתנהל במצב חירום בעבודה
מערכת ice | 
רעידת אדמה בטורקיה וסוריה (צילום יוטיוב/ AFP News Agency)
רעידת אדמה הורגשה היום (ב') בישראל בשעה 12:24, כאשר מוקד האירוע היה בטורקיה, שם נרשם רעש בעוצמה של 7.5 עם נזקים רבים ולמעלה מ-1000 הרוגים נכון לעכשיו. עד כה לא דווח על נפגעים או נזקים בישראל כתוצאה מרעידת האדמה. רעידה זו מגיעה בהמשך לרעידה שהתרחשה לפנות בוקר בטורקיה, אז נרשם רעש בעוצמה של 7.8.
דיווחים שונים התקבלו מאזורים שונים ברחבי ישראל על רעידת האדמה וביניהם האזור העסקי ברמת גן דוגמת בניין צ'מפיון ומשרדי ב.ס.ר. רעידת האדמה בישראל העלתה את הצורך התדיר לבחון האם מקום העבודה מוכן למענה למצבי חרום. אנו רגילים בישראל לנפילת טיל המתרחשת לאחר קבלת התראה, בניגוד לרעידת אדמה שמתרחשת ללא התרעה מוקדמת. בישראל במצב חרום קיימת בחוק האפשרות להפעיל סדרים ייחודיים כדי להתגבר על הסכנה.
 
תקנות הבטיחות בעבודה התשס"א-2001 מחייבות לדאוג לסידורים מיוחדים למצבי חירום, כולל תאורת חירום, דרכי מילוט ופינוי של עובדים, שילוט מתאים, וכן להתקין פתחי מילוט, שכיוון פתיחתם כלפי חוץ אשר לא יינעלו ולא ייחסמו בשעות העבודה.
מנכ"ל המוסד לבטיחות ולגיהות, ד"ר מיקי וינקלר מסביר כיצד המנהלים צריכים להתנהל במצב חירום בעבודה:
המענה במקום עבודה למצב חירום נדרש להיכתב ולהופיע בנוהל, אשר כל מנהל בכלל הרמות יידרש לקבל עליו הדרכה עם קבלתו למקום העבודה, וכן הדרכה איטית שתכלול גם תרגול מעשי בתרחישים השונים. 
מה המנהל נדרש לעשות במצב חירום?
• יש לוודא שהעובדים עברו ריענון וידוע להם מה עליהם לעשות ולהיכן להתפנות במקרה של רעידת אדמה.
• יש לוודא שהמנהלים תחתיך ובעלי תפקיד נוספים מכירים את תפקידם במקרה של רעידת אדמה ואת סדר הפעולות הנדרשות.
• יש לוודא שבעלי תפקיד האמורים לספק טיפול ראשוני לאחר רעידת אדמה, כגון: מגישי עזרה ראשונה, צוות סיוע עצמי ראשוני וצוות התערבות מאומנים וכשירים לתפקידם והציוד שלהם כשיר.
• יש לוודא שקיים מענה הולם לפינוי כלל העובדים. אנא שים דגש על עובדים עם מוגבלות ומבקרים/ לקוחות עם מוגבלות.
• יש לוודא שדלתות החרום לא נעולות; שדרכי המילוט פנויות למעבר; שמערכת הכריזה תקינה; שיש ברשותך כרז יד לניהול ומתן הנחיות לעובדים במקרה והכריזה לא תפעל. שתאורת החרום בתחנות העבודה ובדרך המילוט נבדקה ונמצאה כשירה.
 
מה העובד נדרש לעשות במצב חירום?
תקנות ארגון הפיקוח על העבודה תשנ"ט-1999 מגדירות את החובה למסור לעובד במקום העבודה מידע עדכני בדבר הסיכונים במקום, ובפרט בדבר הסיכונים הקיימים בתחנת העבודה שבה מועסק העובד, וכן למסור לו הוראות עדכניות לשימוש, להפעלה ולתחזוקה בטוחים של ציוד, של חומר ושל תהליכי עבודה במקום.
• יש לוודא שהעובד מקבל הדרכה על דרכי המילוט מתחנת עבודתו.
• יש לוודא שהעובד יודע להיכן עליך להתפנות במקרה של רעידת אדמה.
• יש לוודא שדרכי המילוט פנויות.
• יש לוודא את סדר הפעולות שעליו לבצע במקרה של רעידת אדמה.
עובדים או אורחים עם מוגבלות, מחייבים מענה ייחודי אשר נדרש להיות מוכר לכלל המנהלים במקום העבודה. הדבר מחייב לא רק היכרות, אלא תרגול מעשי הלכה למעשה בפינוי מהתחנה אל נקודת הפינוי שתמצא מחוץ למבנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה