נדל"ן ותשתיות

רשות המסים תחגוג? רוכשי הדירות לא יאהבו את החוק הזה

?אושר בטרומית: תיקון חישוב מס מקרקעין ברכישת דירה על ידי ילד יתום, מוצע לקבוע כי ברכישת דירה עבור ילד יתום מאחד מהוריו, יוחרג התא המשפחתי הקיים בין הורה וילד (כפי שהוחרג "ילד נשוי") כך שיוטל על רכישה כאמור מס בשיעורים הקבועים לדירה יחידה
מערכת ice |  6
דירות (צילום shutterstock, vecteezy. פלאש 90/ נתי שוחט)
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה) תיקון -רכישת דירה על ידי ילד יתום, של חברי הכנסת יעקב אשר ומשה גפני. 16 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים.
מוצע לקבוע כי ברכישת דירה עבור ילד יתום מאחד מהוריו, יוחרג התא המשפחתי הקיים בין הורה וילד (כפי שהוחרג "ילד נשוי") כך שיוטל על רכישה כאמור מס בשיעורים הקבועים לדירה יחידה.

בדברי ההסבר נכתב: "חוק מיסוי מקרקעין מכיר בהורה וילד עד גיל 18 כתא משפחתי אחד לעניין חישוב מסי המקרקעין. הרציונל הוא שילד עד גיל 18 מצוי בחזקת הוריו, ורכישת דירה על שמו עלולה להיות רכישה שנעשית עבור הוריו ורק נרשמת על שם הילד. שכן, לילד כאמור, סביר שלא קיים ההון הנדרש לרכישת נכס מקרקעין, ורכישה זו מתבצעת באמצעות כספי ההורים, ומכאן, שהם רוכשי הנכס בפועל.
אולם, במקרים רבים רכישת דירה על ידי ילד יתום מאחד מהוריו, נעשית מכספי הירושה של ההורה הנפטר, ומטרת הרכישה היא הבטחת עתידו הכלכלי של הילד. לפיכך, רישום הדירה על שמו לא נועד לשם התחמקות מתשלומי מסים בעד רכישת הנכס כאמור. כמו כן, ישנם מקרים רבים בהם המשפחה המורחבת או הקהילה בה חי הילד, תומכת ומתגייסת למען הבטחת עתידו ומעוניינת לרכוש עבורו דירה, כשהמועד המתאים לגיוס כספים עבור מטרה נעלה זו הוא סמוך ככל האפשר לפטירת אחד מהורי הילד בעודו עדיין קטין. 
במקרים אלו, גם אם רכישת הדירה נעשית על שם הילד לשם הבטחת עתידו, תנאי המיסוי שיחולו על רכישות כאמור יהיו בהתאם להורה שנותר בחיים, ומקום בו יש בחזקתו דירות נוספות, סביר להניח שלא ייהנה הילד מתנאי מס מוטבים או פטורים, כפי שמוגדר בחוק ביחס לבעלי דירה יחידה."
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    אתם טועים טעות גסה
    יוסל 03/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי מנהל את האתר הזה? באמת,אינכם מבינים כלום? מדובר בהקלה במס,ולא בהכבדה! מוצע כאן שבמקרים מסוימים,יתום ישלם מס רכישה כאילו א י ן דירות נוספות,בשונה מרכישה עבור ילד שיש להוריו דירה,ואז מס הרכישה גבוה יותר.
    סגור
  • 5.
    עלוקות
    רונן 03/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מספיק כבר לעשוק אותנו מדינת הפרזיטים ועלוקות עדיף כבר את אחמד טיבי ראש ממשלה ולא אתכם
    סגור
  • 4.
    דירת יתום קטין.
    אלכס 03/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כנסת ישראל תופרת חוקים הזויים כמו חברי הכנסת. לרעבים ,למסכנים ,לדחויים ויושבי הקרנות. אין חוקים יש גיהנום. הכל חוקי קפטליסטים . למען היהודי הגלותי ,התחמן,המושמץ בעמים. כמו חברי הכנסת התחמנים. שחיים על חשבון הציבור . לא ראיתי חוק בכנסת ,נגד חברי הכנסת,ללמדכם. הגנב חוסם גנב. אין פרשנות אחרת. היהודי הקפטליסטי בהדרו ובמסכנותו. נגמרו חוקים לעניים. עוסקים בעשירים. ובטח לא באזובי הקיר.
    סגור
  • 3.
    מוצצי דם
    עימנואל 03/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי אלו חברי הכנסת הרעים האלו שמחפשים רק איך להרע לאדם הפשוט.... הם לכאורה נבחרים כשליחי ציבור, שאמורים לעזור לצבור... בפועל יש בהם איזשהו רוע למצוץ את דמם של האזרחים.
    סגור
  • 2.
    גם מיתומים צריכים להרוויח יותר, נבלות
    שרה זיבי 03/2023/24
    הגב לתגובה זו
    2 1
    עלוקות, עכשיו לא יקנו יותר דירות שגם ככה מתרסקים המחירים
    סגור
  • 1.
    רק גנבים ושודדים
    אבי 03/2023/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    צריך רק מס על אויר,
    סגור