נדל"ן ותשתיות

תל אביב העיר היקרה בעולם: "לשחרר קרקע ולהוריד מיסוי"

הדירוג 'באקונומיסט' הראה כי העיר הישראלית היא היקרה בעולם למחיה ובענף הנדל"ן טוענים כי לא מדובר בהישג: "שחרור קרקע לבנייה ימתן את רמות המחירים, כולל גם תל אביב וגוש דן", "להוריד מיסוי מיותר ובהפוך על הפוך דווקא פעולות אלה עשויות למתן את עליות המחירים התלולות!"
מערכת ice | 
תל אביב (צילום unsplash)
הדירוג של 'אקונומיסט', שדירג את תל אביב כעיר היקרה בעולם, כאשר היא קפצה לפסגה אחרי שבעונה שעברה הייתה במקום ה-5 בלבד, לא מפתיע את המומחים בתחום הנדל"ן שטוענים כי מדובר בבעיה ופחות בהישג.
רוני מזרחי נשיא לשכת הקבלנים ובעלי קבוצת "מזרחי ובניו": "תל אביב הינה "קרית הותיקן" של מדינת ישראל, גם אופי של עיר בינלאומית וגם עיר בטוחה מאוד ביחס לערים גדולות אחרות בעולם. גם העובדה שעתודות הקרקע של מדינת ישראל מוגבלות, הופכת את תל אביב ל"שפיץ" שמושך אחריו את מחירי הדיור בכל המדינה למעלה ולטעמי, ועם כל הכבוד להצלחה של תל אביב, זוהי בעיה שהממשלה תצטרך כמובן לפתור".
 
דליה עסיס, שמאית מקרקעין ומתכננת ערים: "יש כאן צירוף מעניין של ערכי קרקע שעולים במהירות האור, מאות אחוזים במהלך העשורים האחרונים וכן התחזקות השקל ביחס למטבעות הזרים, כשכל אלה גרמו לתל אביב לעקוף בסיבוב ערי עולם דוגמת פאריז ניו יורק סינגפור והונג קונג. אין ספק ששחרור קרקע לבנייה ימתן את רמות המחירים, כולל גם תל אביב וגוש דן".
 
אמיר רוזנבלום, יועץ ניהול ואחזקת מבנים, מנהל נכסי יוקרה למשקיעים ובעלי עידן ש.נ.י "קיים כאן דיסוננס מעניין. מחד גיסא, הממשלה מעלה את מס הרכישה למשקיעים ולצערי זה יבריח חלק נכבד מהם. מאידך גיסא, רמות המחירים, ובמיוחד במתחמי יוקרה, רק מאמירים.. כך שלטעמי יש צורך דחוף לאזן את השוק, להוריד מיסוי מיותר ובהפוך על הפוך דווקא פעולות אלה עשויות למתן את עליות המחירים התלולות!"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה