נדל"ן ותשתיות

אחרי האישור: תוכנית החידוש העירוני הענקית בדרך לאשקלון

הוותמ"ל אישרה להפקדה תוכנית להתחדשות עירונית רחבת היקף ברחוב עולי הגרדום ושד' שפירא; התוכנית כוללת 788 יחידות דיור, שטחי מסחר, מבני ציבור ושטחים פתוחים

מערכת ice |  1
תוכנית עולי הגרדום אשקלון
הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל), בראשות נתן אלנתן, אישרה תוכנית להתחדשות עירונית רחבת היקף באשקלון (תמל/2041).
התוכנית שביוזמת חברת פנינת ע.ל.ה שותפות מוגבלת ועיריית אשקלון, היא על שטח כולל של 44 דונם, וממוקמת בשכונת גולדה, בסמוך לכניסה הדרומית של העיר, בין שדרות שפירא לרחוב עולי הגרדום.
 
התוכנית כוללת 788 יחידות דיור שיוקמו בחמישה מבני מגורים בבנייה מרקמית עד תשע קומות, ובחמישה מגדלים של עד 23 קומות, נוסף לקומת מסחר. מתוך כלל יחידות הדיור, 235 יוקצו לטובת דירות קטנות של עד 80 מ"ר, ו-237 דירות יוקצו לטובת "דיוריות" (הדיורית היא חדר או מערכת חדרים, המהווים חלק מיחידת דיור קיימת, שיכולים לשמש משק בית נפרד הכולל מקלחת, שירותים ומטבח).
נוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת כ-1,800 מ"ר של שטחי מסחר שישולבו בקומה התחתונה במבני המגורים החדשים שיוקמו לאורך רחוב עולי הגרדום ושד' שפירא, מבני ציבור בהיקף של כ-14 דונם למוסדות חינוך, קהילה ובתי כנסת ובנוסף 1,120 מ"ר של הקצאה מבונה לצרכי ציבור וכן כשמונה דונם של שטחים פתוחים.
התוכנית היא חלק מפיילוט של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, במסגרתו יינתן תקצוב משלים לתוכניות פינוי בינוי מחוץ לאזורי הביקוש במקרים בהם לא מושגת רווחיות כלכלית סבירה עבור היזם.
כיום מצויים במתחם 160 יחידות דיור בשישה בנייני שיכון ישנים בני ארבע קומות מעל קומת עמודים שיפונו לטובת הפרויקט החדש.
יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר הותמ"ל, נתן אלנתן: "הותמ"ל שמה לעצמה למטרה לאשר במלוא המרץ תוכניות להתחדשות עירונית גם מחוץ לאזורי הביקוש על האף האתגרים הרבים הכרוכים בכך. התוכנית שאישרנו להפקדה היום באשקלון מצטרפת לתוכניות פינוי בינוי נוספות שאישרנו לאחרונה ביישובי הפריפריה".
מתכננת הותמ"ל, אדר' סיגי בארי: "התוכנית כוללת רחובות חדשים, מוסדות ציבור ופארק רחב המייצר חיבורים לרחובות הראשיים ולכיוון חוף הים. מבני הציבור תוכננו בראיה ארוכת טווח גם כמענה לצורכי המתחם ולתהליכי התחדשות נוספים בשכונה. כמו כן, משלבת התוכנית מסחר בחזיתות מסחריות בקומת הקרקע לחיזוק העירוניות בשכונת גולדה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שיטוט פשוט באינטרנט מגלה
    לני 05/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שכל מיני כותרות מפוצצות של אישורים על האיזור הזה היו כבר מאז 2020. אל תאמינו לשום בולשיט. עד שרואה את הטרקטור הראשון
    סגור