נדל"ן ותשתיות

"לאחר המלחמה ישראל תתמלא בבטונים מכוערים"

יו"ר התאחדות האדריכלים מזהירה מהמסלול המהיר שאושר להקמת ממ"דים בבתים צמודי קרקע: "לא יכול להיות שהמדינה תמשיך להתעלם מאתנו. נעניק יעוץ חינם לבעלי הנכסים ונחסוך להם עלויות כבדות"
עומר כרמון |  4
ארנה אנגל (צילום רונית ולפר)
המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה השבוע מסלול מהיר להקמת ממ"דים בבתים צמודי קרקע. ארנה אנג'ל, יו"ר התאחדות האדריכלים בישראל, מודאגת מכך שבחסות המלחמה, יביא המסלול המקוצר לכך שממ"דים יוקמו ללא תכנון ראוי. 
במסגרת המסלול המהיר, בעל הנכס המעוניין בממ"ד, לא יידרש יותר להגיש בקשה לוועדה המקומית, אלא רק לפיקוד העורף - שיאשר כל בקשה אוטומטית בתוך 14 יום.
"אנחנו לא רוצים שהארץ שלנו תהיה זרועה בבטונים מכוערים ולא נעימים", אומרת אנג'ל ל-ice. "גם אם יש כעת היסטריה, צריך לחשוב על העתיד. אי אפשר לחיות כאן בלי תקווה. בתום המלחמה עוד יהיו כאן ימים טובים יותר". 
כדי למנוע את האנדרלמוסיה הצפויה, מציעה התאחדות האדריכלים הדרכה ראשונית בחינם לבעלי הנכסים שמעוניינים להקים ממ"ד. "אנחנו מציעים את שירותינו המקצועיים כדי לבחון כל מגרש ולייעץ היכן כדאי להצמיד את הממ"ד לדירה", מסבירה אנג'ל. "אם בעל הנכס לא רוצה להצמיד את הממ"ד לדירה, נייעץ לו היכן המקום הנכון לממ"ד שלא יגרום לריב עם השכנים. לכל נכס צריך לתפור את החליפה הנכונה. 
"נייעץ בנוסף בכל הנוגע לעלויות. אנחנו רוכשים הכל ברכישה מרוכזת, כך שאנו יכולים להביא לחיסכון כספי ניכר. ההתאחדות מונה 2,000 אדריכלים בכל מקום בארץ. ואנו מוכנים להגיע כדי להעניק יעוץ ראשוני חינם. בעלי הנכס צריכים לזכור שגם מודדים, יועצי קרקע ומהנדסי קונסטרוקציה מעורבים בתכנון ממ"דים. אני בקשר עם המהנדסים, כדי לראות כיצד הם יצטרפו אלינו".
אנג'ל זועמת על המדינה שלא משתפת את האדריכלים בהליכי התכנון. "כל אחד מאתנו למד את המקצוע חמש שנים ואז השלים סטאז' של שלוש שנים ומבחן קשה. לא יכול להיות שימשיכו להתעלם מאתנו".
אתם חושבים שהמדינה היתה צריכה לחייב ליווי אדריכלי לפרויקט הקמת ממ"ד?
"אם המדינה תמליץ להשתמש בשירותינו, בעלי הנכסים יעשו את זה. גם פיקוד העורף זקוק לסיוע שלנו באישור הבקשות".
אנג'ל מספרת כי התאחדות האדריכלים מסייעת כעת לבעלי נכסים רבים שלאורך השנים השליכו את דלתות הממ"ד שלהם, וכעת גילו שלא מדובר היה בצעד נבון במיוחד. "הדלת הכבדה הפריעה להם אסתטית, או שהיא מאוד כבדה. או ששיבשה את קליטת האינטרנט. הם לא הבינו את החשיבות של הדלת בזמני חירום", היא אומרת. "אנחנו יודעים מי החברות הטובות לדלתות ממ"ד. זה המקצוע שלנו לבדוק דברים כאלה. אנחנו רוכשים בכמויות גדולות וכך יכולים להוזיל את התעריפים".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    עקרונית, היא צודקת...
    מני 10/2023/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עכשיו רק להיות אנושיים ( אם יש דבר כזה ... ) הסברים עלויות נורמליות וכדומה...
    סגור
  • 3.
    שתתבייש. עלק בחינם רק שיחת ייעוץ ראשונית בחינם כמו עורך
    דןדין 10/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמו עורך דין ואז גובים ממך 15000 שח. פתאום מדאיג אותה קוביה של חדר שמתווספת. וכל הבניינים המכוערים שמעטרים את המדינה לא מדאיג אותה? אז שתזיז את עצמה ויקבעו חבילה תקרה שכל אדריכל לא יכול לעבור אותה 2000 שח עד 2500 שח לתכנון אדריכלי מהנדס עד 1500 שח וכך עבור כל איש מקצוע. חזירים נמאסתם
    סגור
  • 2.
    עוד דרך שלהם להרוויח כסף..
    מנותקת וחצופה 10/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנשים צריכים הגנה פיסית ופסיכולוגית וממש לא מעניין אם יהיו בטונים אפורים ומכוערים
    סגור
  • 1.
    אדריכלים? בניינים חדשים צפופים ומעוטרי קשתות מכוערות.
    גם כך הכיעור שולט 10/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בניינים מכוסי מרצפות כאילו הם אמבטיה. כל אחד משנה כרצונו, חזות לא אחידה, צינורות של מזגנים, חצרות לא מטופחות. כמעט ג'בליה.
    סגור