נדל"ן ותשתיות

בצל המלחמה: פרויקט המטרו יוצא לדרך, מתי יחלו העבודות בשטח?

המטרו בגוש דן עושה היום צעד דרמטי - חברת נת"ע חתמה על הסכמים מול קבוצות הניהול להקמת קווי המטרו. נציגי החברות מאירופה: אנחנו מביעים סולדאריות עם העם הישראלי
מערכת ice |  4
אתר המטרו (צילום יחצ, freepik)
פרויקט המטרו מתקדם היום צעד נוסף ומשמעותי נת"ע, חתמה היום (חמישי) על הסכמים עם שלושת הקבוצות הבינל"א שזכו במכרז לניהול התכנון המפורט והביצוע של קווי המטרו: 1M, 2M, M3.
3 הקבוצות מורכבות מחברות ישראליות ובין לאומיות, כולן בעלות ניסיון משמעותי בניהול ותכנון פרויקטים רכבתיים בארץ ובעולם. היקף ההתקשרות נאמד במיליארדי שקלים לאורך תקופה של מעלה מעשר שנים, ללא ספק מהפרויקטים הגדולים שהוקמו בישראל, בכל קנה מידה.
הקבוצות עמדו בקשר רציף עם נת"ע ונציגיה לקראת החתימה גם בימי הלחימה, והביעו אמון בחוסנה של ישראל והצלחת הפרויקט. נציגי חברות אירופאיות שהגיעו לארץ לרגל החתימה למרות הנחיית ממשלותיהם, בקשו לומר, כי הם מביעים  סולידאריות עם העם הישראלי בימים קשים אלה.
הקבוצות שיפעלו ומולן נחתמו ההסכמים הן:
קו M1 - קבוצת Met pro המורכבת מ: יניב זוהר הנדסה בע"מ, דנה הנדסה בע"מ, MM S.P.A, לוי שטרק,  זילבשטיין ייעוץ הנדסי בע"מ.
קו M2 - קבוצת Dan rail המורכבת מ: דוד אקרשטיין בע"מ, WSP UK LTD, דקר בנייה והנדסה בע"מ.
קו M3 - קבוצת Mlead המורכבת מ: דבלמן פרצלינה ניהול פרויקטים ומבנים בע"מ, Artelia SAS, מהוד הנדסה.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') ח"כ מירי רגב: "אני שמחה לברך על שלב נוסף בהתקדמות פרויקט המטרו של גוש דן, פרויקט התשתיות הגדול ביותר שבוצע בישראל אי פעם. הגעתם של נציגי הקבוצות הבינל"א הזוכות לחתימה על ההסכם עם נת"ע, הוא רגע מרגש ומשמעותי לפרויקט ולמדינת ישראל כולה, בייחוד בימים אלה כאשר אנו מצויים במצב של מלחמה ומתיחות ביטחונית. הגעת הקבוצות הזוכות היא עדות נוספת לחוסנה ויציבותה של מדינת ישראל ועל הביטחון של השוק המקומי והבינלאומי בעתיד הכלכלה הישראלית".
מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן: "התקדמות המטרו היא בשורה חשובה למדינת ישראל ולמשק. פרויקט תשתיות עצום זה, מהווה מנוף כלכלי אדיר, שיתרום רבות להתאוששות וצמיחת הכלכלה הישראלית בשנים הקרובות".
 
יו"ר דירקטוריון נת"ע, עו"ד מיה ליקוורניק:
"זהו יום היסטורי, יום המעבר משלב החזון לשלב התכנון המפורט בדרך לביצועו של פרויקט לאומי ממדרגה ראשונה, המטרו. השותפויות שנחתמו כאן היום הן שותפויות אמיצות לטווח הארוך לשנים ארוכות, ויש להן משמעות גדולה בעיקר בימים אלה של טלטלה גדולה".
מנכ"ל נת"ע חיים גליק: "ההסכמים האלה נחתמים בימים של מציאות מורכבת למדינה. עצם החתימה, כשלצידה התמיכה הממשלתית, מעידים על אמון המערכת בפרויקט המטרו ובנת"ע כאחראית על הקמתו. אחרי הפתיחה המוצלחת של הקו האדום, אנחנו, נת"ע וכלל שותפותיה, מחויבים להקים את המטרו במקצועיות ובדבקות, למען המדינה ועתידה".  
רשת קווי המטרו, באורך כולל של כ- 150 ק"מ של מסילות כפולות תת קרקעיות ב 300 ק"מ של מנהרות, הכוללת 109 תחנות ו- 4 מתחמי תפעול ותחזוקה (דפו), נפרשת בתחומן של 24 רשויות מקומיות, וצפויה לשרת כ- 2 מיליון נוסעים ביום למוקדי האוכלוסייה, הפיתוח והתעסוקה במטרופולין גוש דן וסביבותיו.

קבוצת m1: מנכ"ל נת"ע חיים גליק, יו"ר נת"ע מיה לקוורניק ואיה אדרי סמנכ"לית כספים, קרדיט: יח"צ.
רשת קווי המטרו כוללת 3 קווים:
קו מטרו M1 - קו בציר צפון-דרום באורך של כ- 85 ק"מ מחבר את הערים הצפוניות והדרומיות למרכז המטרופולין וכולל 62 תחנות ו- 2 מתחמי דפו בכפר סבא ובמחלף ראשונים.
קו מטרו M2 - קו בציר מזרח-מערב באורך של כ- 26 ק"מ מחבר את הערים ממזרח למרכז המטרופולין וכולל 22 תחנות ומתחם דפו באזור סגולה, פתח תקווה.
קו מטרו M3 - קו מטרו חצי-טבעתי באורך של כ- 39 ק"מ מחבר את קווי המתע"ן במטרופולין לכדי רשת רדיאלית היקפית וכולל 25 תחנות ומתחם דפו באזור מחלף מסובים.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    למה חברת נטע שב2100 יהיה מטרו? (ל"ת)
    אחד שמבין 11/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    ברכות ... רק תיקון מירי רגב רינה ח"כ היא
    אורי 11/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שרה!
    סגור
  • 2.
    איפה הייתם 75 שנה איפה!? (ל"ת)
    אורן 11/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    טעות בתיאור התמונה
    תומר 11/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתמונת החתימה זו קבוצת M2 ולא M1
    סגור