נדל"ן ותשתיות

תאורה ירוקה ב-30 מיליון שקל: 55% חיסכון בצריכת החשמל

רשת של 10,000 פנסי רחוב חדשניים חוסכי אנרגיה הותקנו ברחבי העיר חדרה. המערכת כוללת חיבור לרשת תקשורת, שליטה ובקרה. העירייה הגישה בקשה למענק על סך 4.28 מיליון שקל, כאשר חלקו אושר בגין התקנה מסחרית ראשונה של טכנולוגיה ישראלית מבית געש. מנכ"ל החברה הכלכלית: "ניתן יהיה להשתמש בעמודים לסטרימינג של וידאו ואודיו"
מערכת ice | 
שי ארנט כהן מנכ"ל החברה הכלכלית חדרה (צילום החברה הכלכלית חדרה)
בתזמון יוצא דופן, ממש לפני חג החנוכה, הסתיים פרויקט להתקנת כ-10,000 פנסי רחוב חדשניים חוסכי אנרגיה ברחבי העיר חדרה אשר הובילה עבור העירייה, החברה הכלכלית חדרה. הפרויקט בוצע בשיתוף פעולה מלא בין מחלקת החשמל בעירייה בראשות רפי אדרי, לבין חברת געש תאורה ספקית הציוד, וא.א.כ.י, הקבלן המבצע אשר זכה במכרז שהוציאה החברה הכלכלית חדרה אשר מובילה את הפרויקט העירוני להתייעלות אנרגטית.
במסגרת הפרויקט, הוחלפה כאמור כל התאורה הציבורית הקיימת בתאורת לד חסכונית הכוללת יכולות לחיבור תקשורת, שליטה ובקרה, על גבי עמודי התאורה ברחובות העיר חדרה. היקף הפרויקט הכולל נאמד בסכום של 30 מיליון שקל. החיסכון המוערך מסך צריכת החשמל לתאורה עומד על 55% לכל הפחות. תוך כדי ביצוע הפרויקט, חודשה וטויבה גם תשתית עמודי התאורה היכן שהיה צורך.
 
תחילתו של הפרויקט בקול קורא שהוציאה הרשות להשקעות במשרד הכלכלה שמטרתו הפחתת פליטות חשמל מזהמות וחיסכון בעלויות לצריכת האנרגיה במשק. עיריית חדרה הגישה בקשה למענק שאושר על סך של 4.28 מיליון שקל, כאשר חלקו של המענק אושר בגין התקנה מסחרית ראשונה של טכנולוגיה ישראלית להתקנה כאמור של גופי תאורה מבוקרים של חברת געש תאורה.

תאורת רחוב חסכונית בחדרה (צילום: החברה הכלכלית חדרה)
"המטרה הייתה לייצר עמוד תאורה שהוא בעצם נכס", מציין שי ארנט-כהן מנכ"ל החברה הכלכלית חדרה. "על הפנס החדש יותקנו בשלב הבא מערכות חכמות של בקרה ושליטה ובשלב הבא יותקנו מצלמות וחיישנים נוספים. ניתן יהיה להשתמש במערכת הבקרה ל"סטרימינג" של אודיו ווידאו".
"למשל ניתן יהיה להתקין על עמוד תאורה הסמוך לפארק או הטיילת בחוף הים מצלמות או סנסורים על מנת לפקח ולמנוע ונדליזם, וכן לחבר לעמוד עמדת טעינה לרכב חשמלי". עוד הוסיף ארנט-כהן כי "חדרה כידוע מתקדמת בצעדי ענק ל כעיר האנרגיה של ישראל ועל כן חשוב לנו בחברה הכלכלית ליישם בפועל ולהראות כיצד אפשר לייצר מרחב עירוני חכם, ירוק, המבטיח איכות חיים גבוהה יותר וחוסך כסף".
את פנס התאורה המשוכלל פיתחה כאמור חברת געש לד-אגודה שיתופית חקלאית בע"מ. ניתן  להדליק כל אחד מהפנסים בנפרד או את חלקם, לעמעם או לכבות  פנס לפי הצורך. כיום גופי התאורה נדלקים ונכבים לפי שעון אסטרונומי במועדים קבועים דבר הגורם לצריכת חשמל מוגברת ולא יעילה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה