נדל"ן ותשתיות

מניבים רוכשת נכס לוגיסטי בראש העין ב-90 מיליון שקל

להערכת החברה, ה-NOI השנתי הצפוי מהנכס יסתכם בכ-5.85 מיליון שקל בשנה, ומשקף תשואה של כ-6.5% ביחס לתמורה; במקביל לרכישת הנכס, התקשרה החברה עם המוכר בחוזה שכירות ארוך טווח, לפיו ישכור חלק משטחי המשרדים שכלולים בנכס, בשטח של כ-2,200 מ"ר הנמצאים בשימושו
מערכת ice | 
עפר אברם מנכ"ל מניבים (צילום אתר מניבים)
מניבים קרן הריט החדשה ממשיכה להגדיל את ההשקעה בנכסי לוגיסטיקה ותעשייה, ודיווחה על התקשרות בעסקה לרכישת נכס לוגיסטי, המיועד לשימושים של תעשייה, אחסנה ומשרדים, באזור התעשייה אפק בראש העין בתמורה לכ-89.8 מיליון שקל, בתוספת מע"מ (לא כולל הוצאות עסקה בסך של כ-6.7 מיליון שקל – בעיקר מס רכישה).
הנכס הנרכש ממוקם בצמידות לנכס נוסף של החברה באזור התעשייה אפק – "בית כרמלים". השלמת העסקה כפופה להתקיימותם של תנאים מתלים. במסגרת העסקה תרכוש מניבים את מלוא הזכויות במקרקעין, בשטח כולל של כ-8.4 דונם, והמבנה הבנוי עליה בשטח של כ-10,000 מ"ר (כ-7,000 מ"ר שטחי לוגיסטיקה, כ-3,000 מ"ר שטחי משרדים), וכן כ-120 מקומות חניה.
 
במקביל לרכישת הנכס, התקשרה החברה עם המוכר בחוזה שכירות ארוך טווח (10 שנים), לפיו, החל מהשלמת העסקה, ישכור שטחי משרדים בשטח של כ-2,200 מ"ר, הנמצאים כיום בשימושו, בתמורה לכ-1.5 מיליון שקל בשנה, בתוספת מע"מ (צמוד מדד).
נכון למועד זה, מרבית שטחיו של המבנה (כ-90%) מושכרים לשלושה שוכרים שונים (אחד מהם הינו המוכר, שהינו חברה ותיקה בתחום יבוא מוצרי צריכה), על פי חוזי שכירות שבתוקף לתקופה שבין 12-24 חודשים (עם אופציה להארכה). בנוגע ליתרת שטח המשרדים (כ-1000 מ"ר), המוכר יישא בכל עלויות השכירות בנוגע לשטח זה לתקופה מינימלית, במסגרתה תפעל החברה להשכרת שטח זה לצדדים שלישיים.
להערכת החברה, ה-NOI השנתי הצפוי מהנכס יסתכם בכ-5.85 מיליון שקל בשנה, ומשקף תשואה של כ-6.5% ביחס לתמורה. התמורה בגין העסקה תשולם מיתרות המזומן אשר ברשות החברה.
את המוכרים ליוו עוה"ד יוסי ריזנברג ושקד ענתבי. את הרוכשים ליוותה עו"ד יפית פלסנפלד ממשרד גולדפרב זליגמן. אלי לביא מקו-הים נדלן בע"מ ושלומי לוי ייעצו וליוו את העיסקה.
זו עסקה שנייה שמבצעת מניבים בתחום התעשייה והלוגיסטיקה בתוך כחצי שנה. בספטמבר 2023 השלימה החברה עסקת Sale & Leaseback, במסגרתה רכשה את מפעל זנלכל באזור התעשייה אלון תבור בעפולה, והשכירה מחדש את הנכס לזנלכל לתקופה ארוכה. בתמורה לרכישת המפעל שילמה מניבים כ-154 מיליון שקל בתוספת מע"מ (לא כולל הוצאות עסקה).
מניבים, מקרנות הריט הגדולות בישראל, מחזיקה ב-23 נכסים מניבים, בשטח כולל של כ-282 אלף מ"ר וכ-63 אלף מ"ר שטחי חניה, וכן קרקע וזכויות בנייה להקמת נכסים מניבים. סך שווי הנדל"ן המניב של החברה, נכון ליום 30 בספטמבר 2023, מסתכם בכ-2.9 מיליארד שקל. שיעור התפוסה בנכסי החברה הינו גבוה ומסתכם בכ-97%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה