נדל"ן ותשתיות

מנכ"ל משרד השיכון: "להכניס עובדים זרים עכשיו, גם במחיר של טעות"

איש אמונו של השר גולדקנופף, יהודה מורגנשטרן, קורא לפתור את מצוקת הידיים העובדות בענף הבנייה באמצעות הסרת החסמים והביורוקרטיה באופן מיידי. לדבריו, "ברגע שנפרוץ את הסכר, יתחילו לזרום עוד ועוד מטוסים". בנוסף, "בפברואר נערכים למיין 20 אלף עובדים. זה מבצע לוגיסטי ואנחנו על זה 24/7"
מערכת ice | 
יצחק גולדקנופף (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
יהודה מורגנשטרן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון התייחס הבוקר (ראשון) לסוגיית העובדים הזרים על רקע המשבר המתמשך בענפי החקלאות, התעשייה והבנייה. "אני לא איש ביטחוני, אני איש מקצוע, ואני מבין שחייבים ידיים עובדות לענף הבנייה בישראל, נקודה. הייתי בממשלה ונושא עובדי הבניין הזרים מעלה את הטמפרטורה לכולם. בשורה התחתונה הצגתי לממשלה שלוש אפשרויות".
בשיחה עם ynet ו"ממון", הציג המנכ"ל שלוש אפשרויות לפתרון מצוקת הידיים העובדות בענף. "להכניס עובדים פלסטינים כאן ועכשיו כדי להציל את הענף, לתת לענף לקרוס, והאפשרות השלישית היא להוריד את הביורוקרטיה והחסמים לגבי עובדים זרים – גם במחיר של טעות. אני יודע שזה נשמע רע, אבל אם ננסה להגיע ל-100% הגנה, לא נצליח להביא עובדים לענף".
 
היום, כשבוע לאחר שהוצגה תוכנית הדיור הממשלתית המשותפת למשרדי השיכון, האוצר והפנים, צפוי לנחות בישראל המטוס הראשון עם 300 עובדי בניין מהודו שמוינו במסגרת הסכמים פרטיים, טיפה בים ביחס למחסור החמור בעובדים (כ-90 אלף), אבל מורגנשטרן מבהיר: "ברגע שנפרוץ את הסכר, יתחילו לזרום עוד ועוד מטוסים. בינואר ערכנו מיונים ל-10,000 עובדים בהודו, סרי-לנקה ואוזבקיסטן".
מחצית מהעובדים במסגרת הסכמים בילטרליים ומחצית בהסכמים פרטיים, מורגנשטרן מסביר. "בפברואר נערכים למיין 20 אלף עובדים. זה מבצע לוגיסטי ואנחנו על זה 24/7". ביחס לתוכנית הדיור הממשלתית אמר המנכ"ל: "אם עד כה היחס בין מספר הדירות המשווקות לזכאים חסרי דיור לבין מספר הדירות המשווקות בשוק החופשי היה 20%-80% לטובת דירה בהנחה במרכז הארץ, ו-35%-65% לטובת דירה בהנחה באזורי הפריפריה – הרי שכעת היחס יהיה 50%-50%".
 
"אנחנו רוצים לאפשר לשוק החופשי לעבוד. הדבר הראשון שתוכנית הדיור באה לייצר זה היצע, היצע, היצע. אם יהיה היצע, אז המגמה של ירידת מחירי הדיור תימשך, ואני חושב שהחשש שהרוכשים בשוק החופשי יצטרכו לשלם את המחיר יהיה בשוליים". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה