מדדים ומחקרים

העיר הנקייה בישראל נחשפת: איפה הכי כדאי לכם לגור?

סקר מכון רפי סמית קובע: 45% מהציבור סבורים שביטחון הוא הנושא החשוב ביותר בבחירות המוניציפליות הקרובות. במקום השני – חינוך וניקיון
מערכת ice | 
עיר חכמה (צילום ideogram.ai)
לידיעת המועמדים לבחירות הקרובות – 62% מהציבור סבורים שניקיון צריך להיות הנושא החשוב ביותר בו יעסוק ראש העיר. וגם – זו העיר ש-80% מהתושבים בה מרוצים מרמת הניקיון בעיר לאור המחסור בעובדי ניקיון במדינת ישראל, הנאמד בימים אלה על כ-45,000 עובדים, ואשר החמיר עם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", סקר מכון רפי סמית בשיתוף איגוד חברות הניקיון בישראל קובע – הנושא נמצא בראש סדר העדיפויות של הציבור הישראלי לקראת הבחירות המקומיות אשר יתקיימו ביום שלישי הקרוב.
מנותני הסקר, אשר נערך על מדגם מייצג, נמצא כי 62% מהציבור סבורים שנושא הניקיון בעיר צריך להיות בראש סדר העדיפויות של ראש הראשות המקומית באזור מגוריהם. עם אמירה זה מסכימים 71% מהציבור החרדי, 65% מהציבור המסורתי, 62% מהציבור החילוני ו-47% מהציבור הדתי. בחלוקה למחוזות נמצא כי מחוז ירושלים הוא המחוז עם האחוז הגבוה ביותר של תושבים שלדעתם ניקיון צריך בראש סדר העדיפויות של ראש העיר עם 72% תמיכה באמירה זו, כאשר גם בשאר הארץ יותר מ-60% מהציבור תומכים בחשיבות הנושא. באשר לשביעות הרצון מרמת הניקיון בימים אלה, בעוד שברחבי הארץ נרשמה שביעות רצון כללית גבוהה, מחוז תל אביב נרשם בתור המחוז היחיד בארץ בו מרבית התושבים – 52% דווקא לא מרוצים ממידת הניקיון בעיר.
 
כאשר נשאלו הורים לילדים עד כמה הם שבעי רצון מרמת הניקיון בבתי הספר בעיר, גם פה זכה מחוז תל אביב-יפו בציון שלילי כאשר נמצא פעם נוספת כי מדובר במחוז היחיד בו יותר ממחצית מההורים לילדים בעיר אינם מרוצים מרמת הניקיון של המוסדות החינוכיים, עם 64% שאינם מרוצים. לעומת זאת, מחוז הצפון בישראל נמצא בתור האזור עם אחוז שבעי הרצון הגבוה ביותר מניקיון מוסדות החינוך – 68%. לעומת זאת, ירושלים מככבת בתור המחוז עם אחוז המרוצים הגבוה ביותר מניקיון העיר עם 80% שביעות רצון.
כאשר התבקשו התושבים לדרג שלושה נושאים שיהווה גורם מרכזי בבואם להצביע בבחירות ביום שלישי, זכה נושא הביטחון לדירוג הגבוה ביותר עם ממוצע ארצי של 45% מקרב התושבים שעבורם זה הנושא החשוב ביותר, חינוך במקום השני עם37%, וניקיון עם 10%. עם זאת, 74% מהציבור הישראלי ציינו כי נושא הניקיון בהחלט ישפיע על הצבעתם בבחירות הקרובות כאשר רק 26% ציינו שהנושא לא ישחק תפקיד בבחירת ההצבעה שלהם. בחלוקה לשכבות גיל נמצא כי 88% מבני ובנות 55+ יביאו בחשבון את סוגיית הניקיון בהצבעתם, 68% מבני 35-54, ו-75% מהתושבים מתחת לגיל 35 ציינו כי הנושא ישפיע על ההצבעה שלהם.
עוד ניכר כי נושא הניקיון אינו שנוי במחלוקת, כאשר 74% מהמשיבים המזדהים כאנשי ימין העידו כי סוגיית הניקיון תשפיע על ההצבעה שלהם, וכמותם גם 71% מקרב הציבור המזדהה כשמאל ו-77% ממצביעי המרכז. ולידיעת המועמדים והמועמדות, במחוז הצפון העידו 79% מהמשיבים כי הנושא ישפיע על הצבעתם, 78% במרכז הארץ, 77% במחוז ירושלים ו-69% במחוז הדרום.
לדברי עו"ד ורוניקה רוזנברג, מנכ"לית ארגון חברות הניקיון: "בישראל חסרים כיום כ-45,000 עובדי ניקיון. למרות האתגרים הביטחוניים הניצבים בפני מדינת ישראל בימים אלה אנו רואים שמדובר בנושא שעדיין זוכה לחשיבות עליונה עבור מרבית אזרחי ואזרחיות ישראל, והולך להשתקף בהצבעתם בקלפי ביום שלישי. על פי הנתונים שבידינו ב-5 השנים הקרובות המחסור הזה הולך להכפיל את עצמו. אסור לתת לזה לקרות. ניקיון הוא לא רק אסתטיקה – הוא הבריאות של כולנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה