מדדים ומחקרים

סקר חדש מפתיע: את מי מעדיפים הישראלים - טראמפ או ביידן?

לאן נושבת דעת הקהל הישראלית סביב מועמדותם של ביידן וטראמפ? ביידן נזקק ל-1,968 צירים כדי לזכות במועמדות המפלגה הדמוקרטית והגיע ליעד הזה הלילה, שעות ספורות אחריו טראמפ השיג את 1,215 הצירים שמחזקים את מועמדותו
דוד זולדן |  2
דונלד טראמפ, ג'ו ביידן (צילום shutterstock, freepik)
סקר מכון מדגם של מנו גבע ו'חדשות 12' שפורסם אמש העלה שאלה שמסקרנת גם את דעת הקהל הישראלית: "את מי היית רוצה לראות בתפקיד נשיא ארה"ב לאחר הבחירות?". 44% מכלל המדגם השיבו כי הם רוצים את טראמפ כנשיא לעומת 30% שמעדיפים את ביידן. בקרב מצביעי גוש נתניהו, 72% מעדיפים את טראמפ בבית הלבן לעומת 8% שמעדיפים את ביידן. בגוש מתנגדי נתניהו 55% מעדיפים את ביידן לעומת 23% שמעדיפים את טראמפ.
הסקר עסק גם בנוגע לבחירות מוקדמות ו - 30% מכלל הציבור הישראלי סבור שצריך לצאת לבחירות עכשיו, בעוד 34% השיבו שצריך להקדים את הבחירות ולקיים אותן לאחר סיום המלחמה. 29% השיבו שיש לקיימן במועדן בשנת 2026. בקרב מצביעי גוש נתניהו 40% סבורים שיש להקדים את הבחירות.
 
עוד לפי הסקר, 30% השיבו שעל גנץ ואיזנקוט לעזוב את הממשלה, לעומת 48% שחושבים שעל השרים גנץ ואיזנקוט לא לעזוב אותה. מתוך מצביעי גוש נתניהו, 54% סבורים שעל גנץ ואיזנקוט להישאר בממשלה. מתוך מצביעי גוש מתנגדי נתניהו 48% סבורים שעליהם להישאר. 
יחד עם זאת, רוב הציבור תומך בהקמת ועדת חקירה ממלכתית לבירור מחדל ה-7 באוקטובר. 49% סבורים שצריך להקים ועדת חקירה ממלכתית עכשיו, ו-43% חושבים שצריך להקים אותה לאחר המלחמה. רק 2% בלבד סבורים שלא צריך להקים ועדת חקירה ממלכתית. מתוך מצביעי גוש נתניהו, 93% סבורים שצריך להקים ועדת חקירה ממלכתית.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בחירות ב26 אין כסף ואין כוח כל הממשלות אותו דבר (ל"ת)
    משלם מיסים 03/2024/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    חחחחחחחחחחחחחח
    שקרנים 03/2024/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ניסיתם למשוך את הקוראים לסקר השיקרי על הקדמת הבחירות בישראל. שום גניבת דעת רמייה או אחיזת עיניים לא תעזור לכם ice פרוקסי של וואלה פרוקסי של הקרן החדשה ,פרוקסי של קרנות אנטישמיות זרות. הציבור כבר לא קונה את הבולשיט שלכם
    סגור