מדדים ומחקרים

יום הזיכרון לשואה בצל המלחמה בעזה: זה הנושא החם של השבוע

חברת MIG Ai, המתמחה בניטור מידע ברשת, זיהתה כי הנושא המדובר ביותר ברשת הישראלית השבוע הוא יום הזיכרון שהתרחש ביום שני האחרון. מהמופע של נועה קירל במצעד החיים ועד נאומים של פוליטיקאים - אלו הפוסטים החמים
מערכת ice | 
יום השואה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
חברת MIG Ai המתמחה בניטור וניתוח של מידע תקשורתי חושפת כי הנושא החם של השבוע שחלף הוא יום השואה שהתקיים ביום שני האחרון. על-פי ממצאי הניטור שהחברה ערכה הנושא אוזכר 9,171 פעמים בערוצי הטלוויזיה והרדיו. בעיתונות הכתובה אוזכר הנושא 550 פעמים. 
באתרים השונים צוין הנושא 2,962 פעמים. ברשתות החברתיות, לעומת זאת, אוזכר הנושא 11,922. אזכורי הנושא גרפו 939,255 לייקים ו-117,246 תגובות. בין הפוסטים הבולטים בנושא נמצא הפוסט של נועה קירל באינסטגרם. 
 
קירל, שהייתה האמנית המובילה בטקס יום הזיכרון ומצעד החיים, פרסמה בחשבון האינסטגרם שלה סרטון רילס מההופעה על הבמה בטקס שנערך בפולין. קירל התייחסה לאירוויזיון שהתקיים בדיוק שנה לפני יום הזיכרון לשואה ולגבורה וכתבה "לפני שנה בדיוק הופעתי על הבמה השמחה באירופה והיום כחלק מאירועי מצעד החיים, שרתי אל מול שורדי שואה, חטופים שחזרו מהשבי, לוחמים ועם ישראל במקום העצוב ביותר בעולם, בו נרצחו מבני משפחתי - מחנה ההשמדה בירקנאו". 
 

פרסום נוסף באינסטגרם שזכה לתגובות ולייקים רבים הוא פרסומו של יוסף חדאד, הפעיל החברתי למען הסברה ישראלית. בתמונה שפרסם נראה חדאד עומד עם דגל ישראל שברקע מחנה ההשמדה אושוויץ. חדאד כתב "נזכור את ששת המיליונים שנרצחו ונטבחו על ידי הנאצים לפני 80 שנה, ובשנה הזו כשאנחנו 30 שבועות אחרי טבח החמאס יש ליום הזה משמעות מיוחדת, לא נשכח ולא נסלח, ואין לנו על מי לסמוך אלא על עצמנו". 
 

בפייסבוק, פוסט שצבר תאוצה רבה היה פרסום של חנוך דאום שפרסם בנוגע להלוייתה של ניצולת השואה אסתר גרייצר. בפוסט סיפר כי אלפים הגיעו אל הלוויתה של גרייצר שלא הותירה אחריה ילדים. 
צילום מסך מתוך הפייסבוק של חנוך דאום
ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר) זכה ציוץ של רועי כהן ל-2,000 לייקים. בפוסט העלה קטע קול בו השווה ינון מגל יהודים לקאפו ביום השואה בתוכנית רדיו. בציוץ כתב: "הנה הקטע שradio103fm לא רצו שתשמעו - וגם דאגו למחוק אותו. ינון מגל משווה יהודים לקאפו, ביום השואה. אין תחתית ללהקת השופרות הזאת. אין." 
 בזירה הפוליטית, זכה הציוץ של בנימין נתניהו ליום השואה, בו שיתף גם את נאומו מטקס יום השואה בכנס, ליותר מ-4,000 לייקים. בטיקטוק פרסם חבר הכנסת יואב קיש סרטון מראיון שלו בערוץ 14 שזכה לוויראליות. בסרטון הדגיש כי המסר מהשואה כי עלינו לא להיות תלויים באף אחד. 
 
@yoav_kisch

הלקח מהשואה הוא שאסור לנו להיות תלויים באף מדינה זרה. את ההחלטות על ביטחונה של מדינת ישראל אנחנו צריכים לקבל בעצמנו! <<< צפו בראיון שלי לערוץ 14 מקרקוב - פולין, אליה נסעתי כנציג מדינת ישראל במצעד החיים שיתקיים מחר.

♬ צליל מקורי - Yoav_kisch
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה