מדדים ומחקרים
מספר שיא של נפגעים במעבר חציה: זאת העיר שמובילה בכמות הפצועים
דו"ח חדש שמפרסמת עמותת אור ירוק חושף נתון מדאיג; 80% מהולכי הרגל שחצו את הכביש נפגעו במעבר חציה

דו"ח חדש שפרסמה עמותת אור ירוק מציג תמונת מצב מטרידה במיוחד. מעבר החציה, שאמור להיות המקום הבטוח ביותר להולכי רגל, הפך לזירה המרכזית לפגיעות בתאונות דרכים. בשנת 2024, מתוך כלל הולכי הרגל שנפגעו בעת חציית כביש, 80% נפגעו כאשר חצו את הכביש במעבר חציה. בסך הכול, מדובר ב-1,507 הולכי רגל.
מתוכם, 66% נפגעו במעברי חציה ללא רמזור ו-14% במעברי חציה עם רמזור. מדובר בשיא של עשור במגמת ההיפגעות של הולכי רגל במעברי חציה, שממשיך את המגמה המדאיגה של שנת 2023.
בעיר ירושלים נפגעו בשנת 2024, 136 הולכי רגל בעת חציית כביש במעבר חציה, מתוכם חמישה נהרגו ו-34 נפצעו קשה. בעשור האחרון נפגעו בעיר 1,610 הולכי רגל, מהם 21 נהרגו ו-274 נפצעו קשה. בפתח תקוה נפגעו באותה שנה 115 הולכי רגל, אחד נהרג ו-15 נפצעו קשה. בעשור האחרון נפגעו בעיר 964 הולכי רגל, מהם עשרה נהרגו ו-91 נפצעו קשה.
בחיפה נפגעו בשנת 2024, סך הכול 98 הולכי רגל בעת חצייה במעבר חציה, בהם אחד נהרג ו-16 נפצעו קשה. בעשור האחרון נפגעו בעיר 1,125 הולכי רגל, מתוכם 17 נהרגו ו-160 נפצעו קשה.
בשנת 2024 נפגעו 71 הולכי רגל בתאונות דרכים בעת שחצו את הכביש במעבר חציה באשדוד, מתוכם אחד נהרג ו-10 נפצעו קשה. בעשור האחרון נפגעו בעיר 742 הולכי רגל בעת חצייה במעברי חציה, מתוכם 13 נהרגו ו-86 נפצעו קשה. בנתניה, גם כן בשנת 2024, נפגעו 71 הולכי רגל במעברי חציה, כאשר אחד נהרג ושישה נפצעו קשה. בעשור האחרון נפגעו בעיר 687 הולכי רגל, מהם 13 נהרגו ו-69 נפצעו קשה.
בבת ים נפגעו בשנת 2024 חמישים הולכי רגל בעת חציית כביש במעבר חציה, מהם שישה נפצעו קשה. בעשור האחרון נפגעו בעיר 602 הולכי רגל, מתוכם שמונה נהרגו ו-64 נפצעו קשה. בחולון נפגעו באותה שנה 45 הולכי רגל, מהם חמישה נפצעו קשה. בעשור האחרון נפגעו בעיר 621 הולכי רגל, שמונה נהרגו וארבעה נפצעו קשה.
בראשון לציון נפגעו בשנת 2024 43 הולכי רגל, בהם אחד נהרג ו-13 נפצעו קשה. בעשור האחרון נפגעו בעיר 422 הולכי רגל, מהם 13 נהרגו ו-90 נפצעו קשה. בחדרה נפגעו באותה שנה 41 הולכי רגל, שניים נהרגו וחמישה נפצעו קשה. בעשור האחרון נפגעו בעיר 365 הולכי רגל, מתוכם שבעה נהרגו ו-59 נפצעו קשה.
באור ירוק מציינים כי מערכת התחבורה בישראל מתוכננת בעיקר לרכב ולא להולך הרגל, מה שמוביל לחשיפה גבוהה במיוחד של הולכי הרגל לסכנה. במדינות רבות, הורדת מהירות הנסיעה העירונית ל-30 קמ"ש כבר הוכחה כצעד יעיל להפחתת תאונות. כך למשל, בפריז, בריסל ושוויץ, בה הובילה הפחתת המהירות לירידה של 38% בתאונות הדרכים.
עוד ב-
עו"ד יניב יעקוב, מנכ"ל עמותת אור ירוק מסר: "חייבים למתן ולרסן את מהירות נסיעת כלי הרכב ברחובות ואזורים שיש בהם ריבוי הולכי רגל. לעיתים פס האטה או הגבהת מעבר חציה יכולים לעשות את ההבדל בין חיים ומוות. במקביל, יש להגביר את האכיפה כנגד נהגי כלי הרכב שלא נותנים זכות קדימה להולכי הרגל ומסכנים את החיים שלהם. האחריות היא של משרד התחבורה והבטיחות".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה