מדדים ומחקרים

הסגר לא השאיר כסף לדיגיטל? רבע מהעסקים הקטנים השביתו את עמוד הפייסבוק

כך עולה מדו"ח משותף של הרשת החברתית, הבנק העולמי וה-OECD. עוד נמצא כי לעומת מדינות אחרות בעולם, העסקים בישראל שכן המשיכו לפעול בפייסבוק משתרכים מאחור בהיקף המכירות באפיקים דיגיטליים
מערכת אייס | 
עסקים קטנים שהפסיקו את הפעילות בפייסבוק (צילום freepik)
כרבע מהעסקים הקטנים בישראל השביתו את פעילותם בפייסבוק במהלך משבר הקורונה. את הנתון הזה מפרסמת הרשת החברתית בדו"ח בשיתוף הבנק העולמי וה-OECD על מצבם של העסקים הקטנים והבינוניים ברחבי העולם.
הסקר נערך גם בישראל והשתתפו בו למעלה מ-400 בעלי עסקים מקומיים. לצד אלה שנטשו את הפייסבוק, ישנם יותר משלושה רבעים מהעסקים הקטנים בארץ שנותרו פעילים בפלטפורמה, נתון שדווקא נחשב לגבוה כשמשווים אותו למדינות אחרות, דוגמת בריטניה, בה שיעורם עמד על כ-57%. 
מנגד, ישראל נותרה מאחורי בריטניה ומשתתפות אחרות בסקר בכל הקשור למעבר למכירות באפיקים דיגיטליים עקב ההגבלות על התנועה. רק אצל 31% מבעלי העסקים המכירות הדיגיטליות היוו למעלה מרבע מכלל המכירות – לעומת 56% מבעלי העסקים בבריטניה. יצויין כי נתוני הדו"ח העולמי נשענים על סקירתם של 30,000 בעלי עסקים מ-50 מדינות.
 
קראו עוד ב-ice
רק לאחרונה השיקו בחברה את פלטפורמת "פייסבוק שופס", מעין זירת מסחר בתוך הרשת החברתית שאמורה לפשט את הפעילות הדיגיטלית עבור אותם עסקים ולאפשר להם למכור דרך פייסבוק – ולא רק לפרסם ולהפנות לאתר חיצוני. נותר לראות האם על רקע ההגבלות החדשות בצל הגל השני של הקורונה העסקים הקטנים יאמצו כלי זה ואלה שהפסיקו את פעילותם ברשת יחדשו אותו באמצעותו.
נתוני הסקר שמפרסמת פייסבוק מצטרפים לסקר אחר שביצעו לאחרונה ב-AppsVillage, לפיו 68% מהעסקים הקטנים בארץ שכן פעילים ברשתות החברתיות לא משקיעים כספים על קידום ממומן בפייסבוק או באינסטגרם, ורק 13% משקיעים בכך למעלה מ-300 שקל בחודש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה