מדדים ומחקרים
מדד אמון הצרכנים בשנת 2020 עומד על 21%-, ירידה של כ-15% מהשנה שעברה
על פי נתוני הלמ"ס, המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה בשנה הקרובה עומד על 30%- (בשנת 2019 עמד על 14%-). הנתונים מעידים על כך שציפיות הציבור בנוגע למצב הכלכלי של משק הבית ושל המדינה פסימיות יותר משנים קודמות
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (ראשון) את הנתונים מסקר אמון הצרכנים בין השנים 2018 עד 2020. הנתון המעניין: מדד אמון הצרכנים בשנת 2020, נמצא בירידה קשה ועומד על 21%-, לעומת 6%- בשנת 2019.
החל מחודש מרץ 2020, הגעת נגיף הקורונה לישראל, ניכרת ירידה בערך מדד אמון הצרכנים ובמאזנים המרכיבים אותו, כמו גם תנודתיות בערכיהם במהלך השנה בעקבות החלת ההגבלות וההקלות על המשק ועל האוכלוסייה בהתאם למצב התחלואה. הממוצע השנתי של מדד אמון הצרכנים ב-2020 ירד ל-(21%-), מ-(5%-) ב-2018 ו-(6%-) ב-2019.
ההחמרה בממוצע השנתי של המדד, בהשוואה לשנים 2019-2018, משקפת את הזיקה ההדוקה בין מערכת הציפיות וההערכות הסובייקטיביות של הפרטים, לבין מכלול אירועי השנה החולפת ומצביעה על כך שציפיות הציבור בנוגע למצב הכלכלי של משק הבית ושל המדינה פסימיות יותר.
חלה החמרה בממוצע השנתי של כל אחד מארבעת המאזנים המרכיבים את המדד: הממוצע השנתי של המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה בשנה הקרובה ירד ל-(30%-), לאחר שב-2019 כבר ירד ל-(14%-), מממוצע שנתי של 7%- ב-2018. הממוצע השנתי של המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי של משק הבית בשנה הקרובה ירד ל-4%-. זאת לאחר שעמד על ערך חיובי בשנים 2019-2018: 5% ו-7%, בהתאמה, והצביע על אופטימיות זהירה.
הממוצע השנתי של המאזן המתייחס לכוונות של הפרטים לרכישות גדולות בשנה הקרובה בהשוואה לשנה האחרונה ירד ל-(30%-), לאחר שבשנים 2019-2018 היו ערכיו דומים ועמדו על (10%-) ו-(11%-), בהתאמה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה


