מדדים ומחקרים

סקר TGI: הרדיו חי נושם ובועט, איזו תחנה רשמה את הזינוק הגדול ביותר?

סקר ה-TGI החציוני לשנת 2021 מראה כי היציאה ממשבר הקורונה הוביל חזרה כללית להאזנה לתחנות הרדיו. מי התחנות המובילות בישראל ומי עשתה את הזינוק הגבוה ביותר?
מערכת ice |  2
סקר TGI רדיו

סקר ה-TGI לחציון הראשון של שנת 2021 יצא לאור היום וחשף שהרדיו חי בועט ונושם בענק. כמעט בכל תחנות הרדיו נרשמו עליות באחוזי ההאזנה ובמספר החשיפות. ישראל המחוסנת גרמה לאנשים לצאת לעבוד ולחזור לכבישים ובהתאם גם לחזור להאזין בקשב רב. בנוסף תחנות הרדיו בעלות עמודי דיגיטל מרשימים שסוחפים לא מעט האזנות והשפעה אדירה על סדר היום בארץ.

אז מה אומר הסקר?
נתחיל בנתונים היבשים ביותר של התחנות המאוזנות ביותר בארץ. התחנה המובילה ביותר בישראל ממשיכה להיות גלגל"צ עם 27% האזנה. מיד אחריה נמצאת כאן רשת ב' עם 21.8%. גלי צה"ל שלישית עם 20.7% האזנה. במקום הרביעי נמצאת כאן גימל עם 14.7% האזנה וסוגרת את החמישייה המובילה תחנת אקו 99FM עם 9.4% האזנה.

 


בקרב תחנות האקטואליה, כאן רשת ב' ממשיכה להיות התחנה המובילה בישראל שמשפיעה על סדר היום עם מעל מיליון וחצי מאזינים ביום ו-21.8% האזנה. גלי צה"ל שמועמדת לסגירה מיד אחריה עם 20.9% האזנה. התחנה הצבאית רשמה זינוק יפה של 16.7% מהחציון הקודם בין יולי לדצמבר 2020 ולמרות זאת לא הצליחה להשיג את רשת ב'. מיד אחריהן מי נמצאת תחנת רדיו ללא הפסקה 103FM שהשיגו בחציון הראשון של 2021 כ-9% האזנה אך רשמה את הזינוק המרשים ביותר בקרב תחנות האקטואליה המובילות עם עלייה של 16.9% לעומת החציון הקודם. הנתון מרשים עוד יותר כשמפלחים אותו לגילאים ומתברר שהוא מורכב מכ-35% האזנה של מה שמוגדר הדור הצעיר (18-44)

בקרב תחנות המוזיקה בארץ גל גל"צ מובילה עם 27% ועלייה מתונה יחסית של 3.8% מהחציון הקודם. מיד אחריה נמצאת כאן גימל עם 14.7% ועלייה של 2.7% מול החציון הקודם. אקו 99FM במקום השלישי עם 9.4% האזנה וזינוק מרשים של 16%. במקום הרביעי נמצאת כאן 88 עם 8.6% האזנה וזינוק של 11.7% שנובעים בעיקר מעלייה מרשימה של 29% בהאזנה לתחנה בסופי השבוע. סוגרת את הרשימה רדיוס 100FM עם 5.5% האזנה שמהווים ירידה לעומת החציון הקודם שמהווה ירידה של 6.8%.

בקרב תחנות הרדיו הציבוריות, גל"צ וכאן קול ישראל נרשם כאמור ניצחון לתחנות הצבאיות על אף היותן מועמדות לסגירה. תחנות גל"צ השיגו בחציון הזה חשיפה של 38.4% כשקרוב לשני מיליון מאזינים בוחרים מידי יום להאזין לתחנות גלי צה"ל אל מול תחנות קול ישראל שהשיגו בחציון הנוכחי נתוני חשיפה של 37% ביחד. העלייה של התחנות הצבאיות נובעת בעיקר מהעלייה בנתוני ההאזנה של גלי צה"ל כאמור, ואילו בתאגיד השידור התחנה שרשמה את העלייה המרשימה ביותר היא תחנת כאן מורשת שעשתה בחציון הנוכחי עלייה מרשימה של 41% יותר מהחציון הקודם.
עם זאת, למרות העלייה בנתוני גלי צה"ל בתכניות האקטואליה עדיין רוב התכניות של כאן רשת ב' מובילות מול תכניות המתחרה הצבאית כש"הבוקר הזה" עם אריה גולן היא תכנית האקטואליה המואזנת ביותר בישראל עם ממוצע של 488,000 מאזינים ליום. תכנית נוספת שרשמה זינוק מרשים היא שלי וגואטה עם 27% יותר מהחציון הקודם, שלטענת תאגיד השידור מדובר בניצחון קטן על התכנית המובילה ביותר של גלי צה"ל בהובלת וילנסקי וברדוגו שמשודרת במקביל אליהם. 
בקרב תחנות הרדיו האזורי תחנות אקו 99FM ורדיו ללא הפסקה 103FM שאיחדו כוחות לאחרונה תחת מבנה אחד משותף הן תחנות הרדיו המובילות בישראל. אחריה נמצאת במקום השלישי רדיוס 100FM למרות הירידה באחוזי ההאזנה בחציון הנוכחי. רדיו לב המדינה סיים במקום הרביעי ואילו את המקומות החמישי והשישי תופסות תחנות הרדיו החרדיות של קול חי. רדיו גלי ישראל במקום ה-7 אמנם אבל רשמה את העלייה המרשימה ביותר עם זינוק של 48% מהחציון הקודם. גם רדיו תל אביב 102FM שמיד אחריה במקום השמיני רשמה זינוק יפה של 44% לעומת החציון הקודם. קול ברמה במקום התשיעי וסוגרת את הרשימה רדיו דרום שגם רשמה עלייה של 45% לעומת החציון הקודם.

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא אמין
    גיא 10/2021/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וילנסקי וברדוגו זה התוכנית הכי מואזנת בין השעות 17:00 ל 18:30 מראשון עד רביעי. בחמישי יש ירידה מהסיבה שברדוגו לא משדר כפרשן פוליטי בחמישי. רדיו גלי ישראל לפי דעתי התחנה המואזנת מידי יום בשעות הבוקר עם אחוזים גבוהים. סורי אבל איני מאמין לנאמר.
    סגור
  • 1.
    אקו 99 אף-אם - תחנה אזורית שנותנת פייט מטורף לארציות
    האנדרדוג 07/2021/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לראות ולא להאמין!!
    סגור