מדדים ומחקרים

דירוג ספוטיפיי: השיר המפתיע שרשם הישג היסטורי

השיר הלועזי שממשיך להוביל ומה השיר הוותיק בטבלה שהודח על ידי שיר חדש? כל הנתונים אודות המוזיקה שכולם מקשיבים לה עכשיו בספוטיפיי
יאיר מור | 
דירוג ספוטיפיי (צילום unsplash)
הישג ענק לרביד פלוטניק וסימה נון: השיר החדש של השניים, "קורבן" הצליח להתברג לחמישיית השירים המואזנים ביותר בספוטיפיי בישראל בשבוע הראשון שלו בשירות, כך לפי הנתונים שחושף שירות המוזיקה הגדול בעולם כמדי שבוע באופן בלעדי עבור אתר ice. מדובר בציון דרך שלא קרה מאז תחילת המעקב שלנו אחר השירים המואזנים בספוטיפיי – בדרך כלל, לשירים חדשים לוקח שבועיים-שלושה להתברג בחמישייה הפותחת של השירות. אמנם, השיר נכנס רק למקום החמישי, אך הצליח להדיח מהחמישייה את השיר הוותיק ביותר בה – "בית משוגעים" של רן דנקר, שנמצא בטבלה כמעט בלי הפסקה מאז השקתו לפני שבעה חודשים בדיוק.
במקום הראשון, זה שבוע שני ברצף, נמצא שיר לועזי: "Industry Baby" של ליל נאז X עם ג'ק הארלו. גם זה מצב נדיר, במדינה שבדרך כלל המקום הראשון בה מאויש על ידי שיר מקומי.
גם מקומות 2-4 לא השתנו השבוע לעומת השבוע שעבר: "אפס מאמץ" של סטטיק ובן-אל עם נטע ברזילי במקום השני, "Stay" של דה קיד לרוי עם ג'סטין ביבר במקום השלישי ו"חצי דפוק" של עומר אדם במקום הרביעי.
כמדי שבוע, הפרט המעניין ביותר בצמרת של ספוטיפיי הוא כמה היא שונה מזו של המתחרה, יוטיוב: שם "קורבן" נמצא בשבוע האחרון רק במקום ה-63, בעוד במקום הראשון נמצא שיר ניגרי בן שנה וחצי, "אפס מאמץ" ו"חצי דפוק" נמצאים באותם מקומות, אך במקום השלישי נמצא "סחרחורת & בדד" של עומר אדם וטונה, ובמקום החמישי "ממתק" של עדן בן זקן. השירים הלועזיים שנמצאים בחמישייה של ספוטיפיי נמצאים לפי יוטיוב במקומות 10 ו-19 – בסדר הפוך מזה של ספוטיפיי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה