מדדים ומחקרים

הביטקוין כבר ב-61 אלף דולר: "הביקושים יובילו לשיאים חדשים"

מטבע הקריפטו הבכיר זינק ל-61,048 דולר בסך הכל חרף ירידה קטנה של 0.75% ביממה האחרונה, שיא של למעלה מחצי שנה ומנכ"ל ביטס אוף גולד יובל רואש בטוח: "עדיין לא עברנו את שיא כל הזמנים, אבל אחרי ההתאוששות מהירידות האחרונות, אפשר להעריך די בקלות שהדרך לשם סלולה ומוכנה", מה גרם לזינוק האחרון?
כפיר אדר | 
ביטקוין (צילום pixabay)
הביטקוין חצה במהלך יום שישי את רף 60 אלף דולר למטבע והערב (שבת) נאמד ב-61,048 דולר בסך הכל ליחידה למרות ירידה של כ-0.75%, כאשר שווי השוק זינק לשיא של יותר מחצי שנה של 1.15 טריליון דולר, כמו גם שווי המטבע עצמו שהגיע לסכום הגבוה ביותר מאז אפריל 2021.
המטבע הדיגיטלי, שהגיע לרמות אלה לראשונה לפני כחצי שנה, הספיק לשמור על ערך זה ליומיים בלבד, איבד מחצית מערכו עד חודש יולי, אז נסחר בכ-30 אלף דולר למטבע ומאז החל בטיפוס שמגיע לשיא היום. על פי דיווחים באתר Coindesk, הקפיצה הנוכחית באה על רקע הדיווחים כי רשות ניירות הערך האמריקאית לא תחסום הקמת קרנות עוקבות (ETF) לביטקוין, ובכך תאפשר למשקיעים מסורתיים להיכנס לתחום.
יובל רואש, מנכ"ל ביטס אוף גולד, מסביר כי את העלייה בחודשים האחרונים ניתן לזקוף לזכות סדרה של גורמים נוספים: "אם היה צריך עוד הוכחה לכך שהמטבעות הדיגיטליים הם העתיד הפיננסי של הכלכלה העולמית וכאן כדי להשאר, מספיק לראות את הביקושים ההולכים וגוברים והמצטרפים החדשים לכלכלה הזו. אמנם אנחנו עדיין לא עברנו את שיא כל הזמנים, אבל אחרי ההתאוששות מהירידות האחרונות, אפשר להעריך די בקלות שהדרך לשם סלולה ומוכנה".
"די בלראות את הגופים שממשיכים להיכנס למשחק, כמו וריפון, שיאפשרו סליקה בביטקוין דרך המסופים שלהם. כמו כן, אחד השימושים ההולכים וגוברים בשנה האחרונה, הם הטוקנים של NFT ובכלל כלכלת ה-DeFi רק הזמן יגיד אם הם יישארו, אבל הביקושים ישנם. המגבלות שהטילה סין על מסחר בביטקוין וכרייה, לא השאירו ואקום בשוק, על פי מחקר של מרכז קיימברידג' לפיננסים אלטרנטיביים (CCAF), הכרייה בארה״ב נכנסה במקומה. זה מוכיח שהצמיחה של הביטקוין ושל שאר המטבעות הדיגיטליים לא עוצרת בפני אף רגולטור ואף מדינה".
"הכלכלה החדשה היא אמיתית, ונראה שהביקושים יובילו לשיאים חדשים במטבעות המובילים לפחות. לצד כל אלו, גם ההתקדמות הרגולטורית בעולם הם גורם משפיע בהצטרפות של הגופים המוסדיים לשוק המטבעות הדיגיטליים. לדוגמא, ישראל שרק במרץ האחרון הכניסה לרשומות את צו איסור הלבנת הון, שכלל הסדרה של מטבעות וירטואליים. ההסדרה הזו, מעודדת מסחר מסודר של מטבעות דיגיטליים. כך אנחנו כגוף מסודר שפועל תחת רגולציה, החלנו על עצמנו את צו איסור הלבנת הון לפני שהוא חל על כולם. זה אמור לקדם את קבלת הרישיונות לגופים הישראליים, להסדיר את יחסם עם הבנקים ולאפשר מסחר יותר בטוח ללקוחות הישראלים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה