מדדים ומחקרים

איך להמיר ביטקוין לשקל? מדריך

עם כל הטוב שהביטקוין מביא למי שמחזיק אותו, בסופו של דבר זהו מטבע שעדיין לא הולכים איתו למכולת, לכן חשוב שיהיה גוף שיוכל לעשות המרה בצורה אמינה. אז איך ממירים?

מערכת ice |  3
ביטקוין שקל (צילום Noam Revkin Fenton/Flash90)
במדינת ישראל עוד לא מכירים בביטקוין ובשאר המטבעות הווירטואלים כמטבעות רשמיים, וחוץ מכמה עסקים ברחבי הארץ, השאר יקבלו מכם רק שקל (ואולי דולר). אי-לכך יש צורך בגוף שיוכל להמיר לכם את הביטקוין בעת הצורך בצורה אמינה, יעילה ומהירה.
איך ממירים?
יש 2 אפשרויות מקובלות להמרת ביטקוין למטבע פיאט: המרה דרך זירת מסחר מבוזרת, שנעשית מול אדם שבעצם קונה מכם את המטבע, והמרה בזירת מסחר ריכוזית:
המרת ביטקוין לכסף דרך זירת מסחר מבוזרת
זירות מסחר מבוזרות הן אתרים שמקשרים בין מי שמעוניין לקנות ביטקוין לבין מי שמעוניין למכור. תהליך ההמרה נעשה ללא תיווך ולכן זו הדרך המהירה להמיר ביטקוין לכסף. בנוסף לזה, זו דרך כנראה יותר חסכונית משום שמוטלות עליה פחות עמלות שירות. אחד האתרים שמאפשרים לבצע את זה הוא LocalBitcoins.
יש לציין שעל אף היתרונות בדרך הזו, זו דרך שמתאימה לאנשים שיש להם קצת ניסיון במסחר במטבעות וירטואלים, משום שאפילו שרוב האתרים עושים סינון של גורמי מרמה והונאה, בסופו של דבר העסקה נעשית מול אדם שאנחנו לא מכירים. לכן כדאי לאמץ כמה כללים, כמו לדרוש לאמת את זהותו של האדם לפני שאתם מבצעים לו העברה כספית, או שירות שחלק מהאתרים מציע של "נעילת הביטקוין" עד לאישור העסקה על ידי הצד השני שמקבל כסף.
בסופו של דבר בעלי ניסיון שיודעים לעבוד עם הזירות האלה מצליחים פעמים רבות להגיע לתוצאות יותר זולות ומהירות מאשר בזירות הריכוזיות הגדולות.
המרת ביטקוין לכסף דרך זירות מסחר ריכוזיות
המרת ביטקוין דרך זירת מסחר ריכוזית היא פשוטה יותר לעומת הדרך הראשונה, ורוב ההמרות בעולם מתבצעות דרך שם. המרה בזירה ריכוזית עשויה לקחת כמה ימים, ואת זה כדאי לקחת בחשבון לפני שמתכננים לעשות פעולות עם הכסף. אחת הזירות שמאפשרות המרת ביטקוין לפיאט היא CoinBase.
החזון מאחורי הביטקוין היה מסחר ללא תיווך, אך בזירות המסחר הריכוזיות יש רושם הפוך מכיוון שהן עמוסות ברגולציה. בכל אופן רוב האנשים מעדיפים לסמוך על מערכת המסודרת והמפוקחת אפילו שהן מטילות עמלות רבות.
יש לשים לב שלא כל הזירות מאפשרות המרת כסף פיאט בצורה ישירה, בחלקן כדי להמיר תצטרכו לקנות מטבע ביניים שערכו זז לפי מחיר הדולר כדי שיוכלו להמיר אותו לדולר במהירות.
עוד דבר שצריך לשים לב אליו הוא שהזירה כנראה תחייב אתכם לבצע הפקדה של כסף פיאט בזירה. הסיבה היא שמדובר במנגנון למניעת הלבנות כספים. הביטקוין שהמרתם יכול לחזור רק כאותו כסף פיאט ממנו ביצעתם את ההפקדה הראשונית בזירה. 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    חרטה
    ביטקויין 11/2021/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קניתי ניסית למכור הלך הכסף עד היום לא קיבלתי
    סגור
  • 2.
    המרה לשקל
    מישהי 11/2021/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    או שפשוט אפשר ללכת ל Bitcoin Change ולהמיר לשקל…
    סגור
  • 1.
    אפשר למכור ולצאת רק לא כולם ביחד...
    אריה 11/2021/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גם לא 10% ביחד... 99% מהאנשים יעבדו את כל ערך המטבע אם רק 1% יחליטו למכור ביחד... ואז אף אחד לא יקנה ביטקויין לאותם 99%, אולי בסנטים בודדים...
    סגור