מדדים ומחקרים

דונלד טראמפ ייעדר מ-400 העשירים בארה"ב של פורבס?

לנשיא לשעבר של ארצות הברית חסרים רק 400 מיליון דולר להיכנס לרשימה היוקרתית של "פורבס 400". אך על פי הערכות, ההחלטה של טראמפ עלתה לו בכ-2 מיליארד דולר
מערכת ice | 
דונלד טראמפ (צילום pixabay, pexels)
דונלד טראמפ שווה כ-2.5 מיליארד דולר, מה שמותיר לו 400 מיליון דולר חסרים כדי להיכנס לרשימת "פורבס 400" השנה של האנשים העשירים באמריקה כך פורסם במגזין הדירוג הבינלאומי.
איל הנדל"ן עשיר בדיוק כמו שהיה לפני שנה, כאשר עמד במקום ה-339 בדירוג, אבל הוא ירד ב-600 מיליון דולר מאז תחילת המגיפה. מניות טכנולוגיה, מטבעות קריפטוגרפיים ונכסים אחרים שגשגו בעידן הקורונה. אבל נכסים בעיר הגדולה - המהווים את עיקר הונו של טראמפ - נמחקו, והדיחו את הנשיא לשעבר מהמועדון האקסקלוסיבי.
אם טראמפ מחפש את מי להאשים, הוא יכול להתחיל עם עצמו. לפני חמש שנים הייתה לו הזדמנות פז לגוון את הונו. לאחר בחירות 2016, פקידי האתיקה הפדרלית דחפו את טראמפ למכור את נכסי הנדל"ן שלו. זה היה מאפשר לו להשקיע מחדש את התמורה בקרנות אינדקס רחבות ולתפוס את תפקידו ללא ניגודי עניינים. לאחרים ברשות המבצעת אין ברירה אלא להקשיב לגורמי האתיקה. אנשים המחזיקים בנכסים שעלולים להתנגש עם עבודתם היומיומית בממשלה מסתכנים בהפרת חוק ניגודי עניינים פליליים.
הנשיא, לעומת זאת, פטור מהחוק הזה, כפי שציין טראמפ בגאווה במהלך מסיבת עיתונאים תשעה ימים לפני כניסתו לבית הלבן. "אני באמת יכול לנהל את העסק שלי ולנהל ממשל בו זמנית", אמר לקהל עיתונאים שהתאספו במגדל טראמפ. "אני לא אוהב את איך שזה נראה, אבל הייתי יכול לעשות את זה אם הייתי רוצה. אני אהיה היחיד שיכול לעשות את זה".
טראמפ החליט להחזיק בנכסיו. באותה תקופה הם היו שווים כ-3.5 מיליארד דולר, לאחר הפחתת חובות. אם במקום זאת הוא היה בוחר למכור הכל, יש סיכוי שהיה צריך לשלם מיסי רווח הון משמעותיים.
טראמפ רכש את חמש אחזקותיו היקרות ביותר לפני זמן רב, כך שככל הנראה יש לו רווחים עצומים ללא מס כלולים בכל אחת מהן. אם הוא שילם את מס רווחי הון המקסימלי האפשרי - 23.8% לממשלה הפדרלית, בתוספת 8.8% לרשויות במדינת ניו יורק על כל ההון שבבעלותו - זה היה מגלח כ-1.1 מיליארד דולר מהונו, ומשאיר לו 2.4 מיליארד דולר על הון. היום הראשון לנשיאותו.
אבל מה שהיה נראה כהקרבה עצומה בהתחלה יכול היה להפוך למערך מחדש רווחי. על ידי חרישת 2.4 מיליארד דולר בקרן אינדקס העוקבת אחר ה-S&P 500, למשל, הונו של טראמפ היה מתנוסס עד עכשיו ל-4.5 מיליארד דולר, ומותיר אותו עשיר ב-80% ממה שהוא היום. סירובו למכור, במילים אחרות, עלה לו 2 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה