מדדים ומחקרים

עלי-אקספרס אמזון, או שיין? זהו האתר האהוב על הישראלים

חודש נובמבר הביא איתו אירועי קניות ענקיים כמו יום הרווקים הסיני והבלאק פריידי, בעוד הקניונים היו מפוצצים באנשים לפני הגעת האומיקרון לארץ, ישראלים רבים העדיפו להזמין מהאינטרנט. מהו האתר שהזמינו ממנו הכי הרבה החודש?
מערכת ice | 
רכישות באשראי (צילום unsplash)
חודש נובמבר ידוע אצל הקמעונאים כחודש השיא של המכירות. המכירות בחודש זה משתוות ולעיתים עוקפות את היקפי הרכישות בחגי תשרי או פסח. מבצעי בלאק פריידי, סייבר מאנדיי, יום הרווקים הסיני, ובזירה המקומית שופינג איי אל, הניבו נתונים מעולים לקמעונאים מבחינת היקף המכירות.
על פי נתוני חברת שופ אנליטיקס, שעוקבת אחרי פעילות הישראלים בזירת הקניות באונליין, בנובמבר 2021 נרשם גידול ממוצע של 48% בהיקף ההזמנות באונליין לעומת החודש הקודם. חברת שופ אנליטיקס היא חברת מחקר טכנולוגי המפעילה ומתחזקת פאנל המונה 2,500 צרכנים בני 15 ומעלה הרוכשים בדיגיטל. הצרכנים נחלקים ביחס שווה בין נשים וגברים, ומייצגים שכבות גיל, קבוצות אוכלוסייה ופריסה גיאוגרפית על פי אזורי מגורים משתנים.
במקום הראשון בפער עצום עומד האתר הסיני עלי-אקספרס שהישראלים ממשיכים לאהוב אותו ולסמוך עליו. על פי נתוני שופ אנליטיקס הרכישות באתר מהוות 66% מהיקף הקניות של נובמבר. מדובר בזינוק של 80% לעומת היקף הקניות באוקטובר, שמיוחס בעיקר למבצעי יום הרווקים הסיני שצוין ב-11.11.
סל הקנייה הממוצע באתר נמוך ביחס לאתרים אחרים, והוא מסתכם ב-45 שקל. רבות מההזמנות בעליאקספרס כוללות גאדג'טים או מוצרי אלקטרוניקה בעלות של דולרים בודדים, דוגמת כבל טעינה לסלולרי, וייתכן שזו הסיבה שעל פי הנתונים, שיעור הקונים הגברים באתר הסיני גבוה מזה של נשים.
במקום השני נמצא אתר אמזון ארה"ב שבו בוצעו 5% מההזמנות המקוונות של נובמבר. גם כאן מדובר על צמיחה יפה, של 50%, לעומת היקף ההזמנות של אוקטובר. את הצמיחה מייחסים בשופ אנליטיקס למבצעי נובמבר, ובעיקר למבצעי השילוח שבהם פצחה אמזון לקראת מבצעי ההוזלה של החודש. אתר סיני נוסף שבטח שמעתם את שמו מסתובב בין ישראלים הוא SHEIN – ששם אפשר לרכוש בגדים, אביזרי אופנה וכלי בית במחירים מוזלים. 4% מהיקף ההזמנות של נובמבר בוצעו באתר שיין, שפועל גם בשפה העברית, ושהיקף המכירות בו צמח ב-21% לעומת אוקטובר.
 
במקום הרביעי החודש נמצא אתר טרמינל X מבית פוקס, עם 3% מהיקף הקניות של נובמבר. האתר שהושק ב-2017 מיצב את עצמו כאתר הישראלי המוביל בתחום האופנה. מספר ההזמנות שבוצעו בו בנובמבר מצביע על גידול של 47% לעומת החודש הקודם, כשמוצרי הקניות בו הם בעיקר ביגוד אך גם מוצרי טיפוח. את החמישייה הראשונה סוגר אתר אסוס, עוד שם שבטח יצא לכם לשמוע בשנים האחרונות מחובבי (בעיקר חובבות) אופנה. האתר הבריטי היווה 3% מסך קניות של חודש נובמבר.
בטח שאלתם את עצמכם איפה איביי? אז כנראה שלמרות שהוא שגור בפינו כאתר קניות מוביל, בארץ כנראה פחות מעדיפים אותו והוא לקח רק 2% מסך הקניות החודש. עוד נעדרים מהפסגה בחודש נובמבר הם עזריאלי (בזמן שהקניונים שלהם היו מלאים) ו-וואלה שופס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה