מדדים ומחקרים

עובדי המדינה חוגגים: מי נוהג על פרארי ובנטלי?

הזוכים במכרז ביטוח הרכב לעובדי המדינה ב-2022  פורסמו. ברשימות של חברות הביטוח ניתן לראות מספר דגמי יוקרה ששונים בנוף של עובדי המדינה: בנטלי, פרארי, פורשה ועוד 
מערכת ice |  7
פרארי (צילום נתי שוחט פלש 90 אתר של פרארי)
החשב הכללי, יהלי רוטנברג ניהל את מכרז ביטוח הרכב לעובדי המדינה לשנה הנוכחית, המכרז למעשה מאפשר לזוכות לבטח במחיר נמוך יחסית לשוק את הרכבים של עובדי המדינה. הזוכות במכרז: מגדל, ווישור ושירביט.  לפני המכרז, רוטנברג בדק את המכוניות שעובדי המדינה מעוניינים לבטח. לאחר הבדיקה, רוטנברג פנה לחברות הביטוח להגיש הצעה לפי פרישת הרכבים של העובדים. הזוכות בדרך כלל הן החברות עם המחירים האטרקטיביים והזולים ביותר. 
לפי בדיקת אסא ששון, כתב "דה מרקר", ברשימת כלי הרכב שכל חברה מבטחת עלו דגמי יוקרה שבדרך כלל לא אופייניים לציבור עם עלויות של יותר ממיליון שקל שמן הסתם עלות הביטוח של אותם רכבים יקרה יותר באופן משמעותי. ברשימה של מגדל, יש מכוניות יחסית סטנדרטיות ולצידן פורשה שמוערכת בכחצי מיליון שקל לפחות, פרארי בעלות של 1.7 מיליון שקל, אסטון מרטין המוערכת ב-1.49 מיליון שקל. רכבי  יוקרה כמו בנטלי המוערך ב-1.57 מיליון שקל מבוטח בחברת שירביט מבית הראל ולנד רובר וקאדילק שעולות מאות אלפי שקלים מבוטחים בחברת ווישור.
 
לדבריו של ששון, לפי מקורות ששוחחו איתו, החברות מבטחות חלק מדגמי היוקרה, החברות לא ביצעו סיבסוד צולב, עלות הביטוח היקרה לא הייתה על חשבון דגמים סטנדרטיים. עדיין לא ניתן לדעת מי עובד המדינה שהוא או אחד מבני משפחתו נוהג בפרארי. אך הכיוון כי מדובר ברופא בכיר לפי רמזים שששון קיבל מגורמים בחשב הכללי במשרד האוצר. 
ממשרד האוצר נמסר בתגובה: ״במסגרת מכרז ביטוח רכב לעובדי מדינה מבקשת המדינה הצעות מחיר לדגמי רכב שהיו מבוטחים במסגרת שנת מכרז קודמת. לעניין זה יובהר, כי במסגרת מכרז ביטוח רכב לעובדי המדינה, מבוטחים בין היתר גם רכבים של בני משפחות העובדים ועל חשבון העובדים. החזר הוצאות ביטוח רכב לעובדים הזכאים לכך, מוגבל בסכום מקסימלי קבוע לכלל העובדים, ללא הבחנה בין דגם הרכב שברשותם ובהתאם להוראות התכ"ם בנושא״.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    תקשיבו
    לא מאמין 01/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלוהים ישלם לכם על העוני שיצרתם במדינה לכווולם.א מ ן
    סגור
  • 5.
    כתבה מטופשת. ההשתתפות בעלות הביטוח זהה בכל הרכבים
    חלי 01/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אם קנית רכב במיליון שקל זה עניין שלך עדיין תקבל החזר בדמי הביטוח עד אותו גובה של התקרה. כתבה פופוליסטית ומיותרת
    סגור
  • 4.
    איזה שחיתות על חשבון האזרח
    עניים עצומות לרווחה. 01/2022/16
    הגב לתגובה זו
    5 1
    ג נ ב י ם העיקר לסגור את המדינה ולא לשלם תקשיבו עלו מדרגה פששששש.
    סגור
  • 3.
    שיהיה לכולם לבריאות
    אלי 01/2022/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    פה במדינה אתה צריך רק להירשם כעובד מדינה עם שכר לא רע לעבוד זה רק המלצה לא חייבים לתת שרות לאזרח מה פתאום צריך להתעלל באזרח צריך חופשות מה שיותר חוגים טיולים עבודה מיותר המשכורת דופקת כמו שעון תנו לעצמאיים הקטנים והבינוניים הם הפריירים לעבוד ולהחזיק את כל המערכת בתנאים קשים אם לא העצמאים אן מדינה
    סגור
  • 2.
    מושחתים נמאסתם (ל"ת)
    יגאל 01/2022/14
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 1.
    עובדי מדינה מושחתים עם ממשלת עובדי המדינה (ל"ת)
    עצמאי שמנמן אותם 01/2022/11
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • עצמטי מעלים מס אוכל חינם חי על מענקים (ל"ת)
    לך תעבוד 01/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור