מדדים ומחקרים

קרן המטבע הבינלאומית בהכרזה מטלטלת: "ביטקוין מסוכן"

הקרן פרסמה אזהרה חמורה נגד שימוש בביטקוין כמטבע, והתריעה כי הוא עלול להביא כלכלה של מדינות אל סף התמוטטות תוך פחות מ-5 שנים

יאיר מור |  4
ביטקוין (צילום unsplash)
קרן המטבע הבינלאומית יצאה אתמול (שלישי) בהודעה דרמטית, בה היא כמעט דורשת מאל סלבדור לבטל את הכרתה בביטקוין כמטבע מורשה לביצוע עסקאות.
לדברי אנשי הקרן, האישור שהעניקה המדינה לביצוע עסקאות בקריפטו טומן בחובו "סיכונים גדולים ליציבות הכלכלית, ליושרה הכלכלית ולהגנת הצרכנים, כמו גם התחייבויות שוטפות קשורות, המקושרים עם השימוש בביטקוין". הם הוסיפו כי הם "דוחקים" במדינה לבטל את ההכרה בביטקוין כמטבע עובר לסוחר, והוסיפו תחזית לפיה אם לא תבטל המדינה את ההכרה במטבע הקריפטו המרכזי, החוב הלאומי שלה יעלה עד 2026 ל-96%, מה ש"יעלה אותה על מסלול בלתי יציב" – או, במלים פחות עדינות, עלול לסבך את כלכלת המדינה בסחרור שיהיה לה קשה מאוד לצאת ממנו.
 
אל סלבדור הפכה בספטמבר 2021 למדינה הראשונה בעולם שהכירה בביטקוין כמטבע לשימוש יומיומי בשטחה, לצד הדולר האמריקאי. היא אף השיקה ארנק קריפטו לאומי תחת השם Chivo, המאפשר העברות ללא עמלות, והציעה לכל אזרח ביטקוין בשווי 30 דולר במתנה עם פתיחת חשבון בארנק הזה. כתוצאה מכך, מיהרו נוכלים רבים לפתוח חשבונות עם זהויות גנובות של אזרחי המדינה, כדי לקבל את ה"מענק".
הקרן ציינה כי היא אינה מתנגדת לשימוש של אל סלבדור בארנק קריפטו לאומי, ש"יגביר את השוויון הכלכלי לכולם", אך הוסיפה כי לדעתה יש צורך ביותר רגולציה ופיקוח על הארנק הזה.
הנשיא, נאיב בּוּקֶלֶה, הגיב לעמדתה של הקרן בגיף מתוך "משפחת סימפסון", בו נראה הומר מבצע הליכה על הידיים בעוד אישה מבוגרת, היושבת לצד בתו ליסה וצופה בו, מנפנפת לעברו בידה בתנועת ביטול ואומרת: "אני רואה אותך, קרן המטבע הבינלאומית. זה מאוד נחמד". הנשיא בוקלה קישר את כהונתו לחלוטין עם תחום הקריפטו, ומתכוון לבנות "עיר קריפטו" במדינה ולגייס מיליארד דולר באמצעות "אג"ח ביטקוין". ביום שישי האחרון, כאשר מטבעות הקריפטו צנחו בעקבות הודעת רוסיה על כוונתה לאסור כל פעילות בתחום, הוא הודיע כי רכש לאוצר המדינה עוד יותר מ-400 מטבעות ביטקוין תמורת כ-15 מיליון דולר.
 
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אל סלבדור עוד יצחקו על כל העולם (ל"ת)
    ככה זה שאתה מבין 01/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 3.
    קרן המושחתים
    אחד שיודע 01/2022/27
    הגב לתגובה זו
    3 1
    קרן המטבע העולמית רק רוצים שליטה בבני אדם עי שיראו כל עסקה ועסקה שעוברת. נבלות ממשלת זדון
    סגור
  • 2.
    איזה נשיא תותח
    אייל 01/2022/27
    הגב לתגובה זו
    6 0
    יללה המדינה שלו תרוץ קדימה איזה מלך
    סגור
  • 1.
    אידיוט עד הרגע האחרון
    גור 01/2022/26
    הגב לתגובה זו
    2 2
    טיפש אחד יכול להרוס מדינה שלמה
    סגור