מדדים ומחקרים

לעבוד במדינה אחרת? אלה היתרונות של עבודה מהבית

מגפת הקורונה האיצה את השימוש בפיתוחים הטכנולוגים, אילצה רבים לשנות את הרגלי העבודה שלהם והפכה את המושג "עבודה מהבית" למקובל ושגור בקרב עובדים רבים. סקר חדש חושף את היתרונות של שיטת ההעסקה
מערכת ice |  1
עבודה מהבית

מגפת הקורנה הפוקדת את העולם בשנתיים האחרונות, שינתה את הדרך בה אנו עובדים לנצח. מעסיקים ועובדים רבים הבינו שהם יכולים לעבוד באופן שגרתי ממקום שהוא לא המשרד שלהם, ואפילו במידנות אחרות שרחוקות אלפי קילומטרים ממקום מגוריהם.
 

חברת הטכנולוגיה Deel המפתחת פלטפורמות עבודה דיגיטליות לעסקים פרסמה היום יחד עם חברת "momentive ", סקר חדש אודות השינויים הצפויים בשוק העבודה בעתיד הקרוב ויתרונות העבודה מהבית. הסקר כלל יותר מ-700 אנשים ב-86 מדינות מדינות שונות.

להלן ממצאיו המרכזיים של הסקר :
עבודה מהבית איפשרה לאנשים לחסוך יותר כסף זאת בעקבות הפחתה של עלויות נסיעות ודיור, כשני שליש (64 %) מהנשאלים דיווחו שהצליחו לחסוך כסף בעקבות עבודה מהבית. בעקבות הגמישות שמאפשרת עבודה מהבית אחד מכל שלושה נשאלים דיווחו כי בזכות "עבודה מהבית ", הם זכו לעבוד בעבודת החלומות שלהם.
גם בכל הקשור לעבודה מהבית, ניכרים הבדלים בתנאי העסקה שדורשות נשים לעומת גברים. ידוע כי אחד החסמים בדרך לצמצום הפער בין נשים לגברים, היא העבודה שנשים נוטות לחפש עבודה קרובה יותר לבית, זאת בשל הצורך להיות מעורות בענייני המשפחה והבית. גם ממצאי הסקר המחישו את הפער בין גברים לנשים כאשר 83% מהאמהות לילדים מתחת לגיל 18 סיפרו שעבודה מרחוק עזרה להן בהורות ,זאת לעומת 73 % מהגברים בלבד שהציגו טענה דומה.
שינויים ויתרונות נוספים העולים מהסקר הם: התגברות על מחסומים מקצועיים ואיזון רב יותר בין עבודה לחיים האישיים.
 



על אף ממצאי הסקר יש לזכור כי לא בכל הסקטורים והעסקים ניתן ליישם פרטיקה של עבודה מהבית ,ומגפת הקורונה גם המחישה את האופן שבוא היעדר היכולת לעבוד מהבית הגבירה את הפערים בין חברות שיכולות להמיר את את תנאי העבודה לבין אלה שנבצר מהן לעשות כן.

על פי סקר של הלמ"ס שפורסם השבוע וחשף את השפעות גל האומיקרון האחרון על עסקים בישראל : עסקים מתחום המזון והמשקאת היו גם הם בין הנפגעיים העיקריים בגל התחלואה הנוכחי, כאשר למעלה מ88 אחוזים מהעסקים בענף זה דיווחו על פגיעה משמעותית בתפקוד החברה , בעקבות מדניות הבידודים של הממשלה. זאת בניגוד לענף ההייטק, שם רק 3 אחוז מהעסקים מדווחים על פגיעה משמעותית בעקבות הבידודים. 

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    השאלה איפה יש אתרי משרות בחול של עבודה מרחוק? (ל"ת)
    סתמי 04/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור