מדדים ומחקרים

מדד הגאווה ברשויות המקומיות: העיר שלכם מקדמת זכויות להט"ב?

האגודה למען הלהט"ב פרסמה את ממד הגאווה ברשויות המקומיות. תל אביב במקום הראשון, כרימיאל ובית שמש בתחתית. ירושלים: "בחרה שלא לשתף פעולה עם צוות המדד"
מערכת ice |  1
מצעד הגאווה (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
לרגל שבוע הגאווה, האגודה למען הלהט"ב פרסמה זו השנה השלישית את מדד הגאווה לרשויות המקומיות. כחלק מהדו"ח שמוציאה האגודה היא בוחנת את היחס לקהילת הלהט"ב ולזכויות במגוון מדדים, הכולל: חינוך, תשתית לפעילות הקהילה הגאה, רווחה, נראות במרחבים הציבוריים ותרבות - אשר בכל אחד מהם ממשקים רבים ושוטפים בין הרשות לתושבים בחיי היום-יום.
המדד לשנת 2021 בחן מספר שיא של עיריות, מועצות אזוריות, מקומיות וישובים בישראל - סה״כ 52 במספר, כאשר המטרה העתידית היא למדוד כל רשות, ישוב ומועצה בישראל. באגודה מציינים כי בשנים שעברו מאז השקת המדד הראשון, חל שינוי נרחב ביחס של עשרות רשויות, בכל הנוגע למאבק גלוי בלהט״בופוביה, יצירת מרחבים בטוחים, התאמת מענים והקצאת משאבים והגדלתם ועוד.
 
מובילה את הרשימה עם ציון  עריית תל אביב שלדברי האגודה בין השאר "מספקת מענה מקצועי בתחומי הרווחה והחינוך", וכן "מקדמת תיירות גאה, מובילה אירועי תרבות לאורך השנה וצועדת יד ביד עם הארגונים הגאים".
גבעתיים וראשון לציון מאיישות שתיהן יחד את המקום השני. "עיריית גבעתיים ממשיכה זו השנה השלישית להיות בין הרשויות המובילות במדד. העירייה משקיעה משאבים רבים באירועי תרבות, חינוך והעשרה המקדמים שיח במרחב הציבורי ותורמים לשיפור איכות חייהם של אוכלוסיית הלהט"ב המתגוררים בשטחה" ציינו בדו"ח האגודה. באשר לראשל"צ נכתב בין השאר  כי : " העירייה תוביל הקמת מבני קבע ברחבי העיר לפעילות ארגון הנוער הגאה".
 
צילום מסך דו"ח האגודה למען הלהט"ב
את העשרייה הראשונה סוגרים העריות הבאות : רמת גן במקום ה-3, הרצליה, חיפה ורמת השרון יחד במקום ה-4 , כפר סבא במקום ה-5 , מודיעין מכבים רעות במקום ופתח תקווה במקום ה-6. מיד אחריהן ניצבות בסדר הבא : שוהם , נתניה, גני תקווה וקריית ביאליק , ואשדוד במקום ה-10.
 
בולטת לרעה עריית ירושלים הממוקמת בתחתית הרשימה במקום ה-34 בלבד. " עיריית ירושלים בחרה שלא לשתף פעולה עם צוות המדד. המענה לשאלות המדד נאספו על ידי 'הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות'- המרכז הגאה הפועל בעיר. עיריית ירושלים אינה תומכת באופן ישיר באוכלוסיית הלהט"ב והפעילות העירונית והמענים השונים ניתנים ברובם על ידי ״הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות״. נכתב בדו"ח. רק לוד, בית שמש וכרמיאל סוגרת את הרשימה וממוקמות מתחת לבירה.

צילום מסך אתר האגודה למען הלהט"ב
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פרסום הלהטבים
    רוי 06/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 3
    מספיק כבר עם הפרסום של הלהטבים תהיו מה שאתם רוצים תעשו מה שאתם רוצים בצניעות ובלי פרובוקציה. המוחצנות הזו רק מוזילה אתכם ולא מוסיפה שום כבוד לקהילה.
    סגור