מדדים ומחקרים
עלייה של 19% במחירים: זה המוצר שזינק בשנה האחרונה
בדיקת המועצה הישראלית לצרכנות לרגל יום האייס טי הבינלאומי: עלייה ממוצעת של 4% מהמחיר בשנה שעברה ועלייה של 7% מתחילת השנה. עלייה של 19% בממוצע במחירי התה הקר, מוצרי ויסוצקי – סדרת "הגן הקסום" עליה של 18% בממוצע מהשנה שעברה. הרשת הזולה ביותר לשתות תה: חצי חינם
לרגע יום התה הקר הבינלאומי, שצוין בעולם ב-10.6 (במסגרת ימי האוכל) סקרה המועצה לצרכנות את קטגוריית מחירי התה. נבדקו בקבוקי התה הקר, והחליטות, השקיות והתה בטעמים המוצעים למכירה על המדפים ברשתות השיווק. הבדיקה נערכה על בסיס נתונים המתקבלים מהאתרים פרייסז וסטורנקס.
חליטות ושקיות תה. נערכה השוואה ל 80 מוצרים. מתוכם 58 מוצרים של ויסוצקי (72%), בכלל המוצרים של כל המוצרים נרשמה עליה ממוצעת של 4% מהמחיר בשנה שעברה. חליטת קמומיל ולימונית ויסוצקי 25 שקיקים, נמכרה שנה שעברה במחיר ממוצע של - 14.5 שקל. מול מחיר ממוצע של 17.7 שקל, עלייה של 3 שקל (23%), תה ירוק יסמין טווינינגס 25 שקיקים, נמכר בשנה שעברה ב15.7 ₪ בממוצע והיום נמכר במחיר של 20 שקל. עלייה של 4 שקל (27%).
חליטת פירות וצמחים תפוח וקינמון הגן הקסום ויסוצקי 25 שקיקים, נמכרה בשנה שעברה במחיר של 15 שקל בממוצע, והיום נמכרת במחיר של 18 שקל עלייה של 3 שקל (20%), תה קר בטעם אפרסק 19 קלוריות פיוז-טי 500 מ"ל, נמכר בשנה שעברה ב 6.7 ₪ . נמכר היום ב 7.6 שקל בממוצע , עלייה של כ-1 שקל (13%), משקה תה קר ירוק בטעם נענע ויסוצקי אייס 350 מ"ל, נמכר בשנה שעברה ב-6.7 שקל בממוצע ונמכר היום ב-8.1 שקל בממוצע , עלייה של כ-1.5 שקל (21%).
הרשתות הזולות ביותר לשתיית תה הן "חצי חינם" ו"רמי לוי" (בהפרש מזערי אחריה). הרשת היקרה היא טיב טעם בסיטי- הפרש של 17%. ההפרש בין רשת הדיסקאונט הזולה ביותר חצי חינם והיקרה ביותר טיב טעם- 12%, ההפרש בין הרשת העירונית הזולה ביותר פוליצר והיקרה ביותר טיב טעם בסיטי- 15%. בבדיקה של אותו מוצר בהשוואה בין רשתות נמצא כי ההפרש לאותו מוצר הוא עד 18 שקל.
המועצה לצרכנות: "לא מפתיע ששיעור העלאת המחיר הגבוהה ביותר נרשמה בחלק ממוצרי ויסוצקי להם נתח שוק גבוה במיוחד. הגברת התחרות, הפחתת חסמים, והגברת האכיפה על קבוצות כוח, ישפיעו על המחיר. המועצה קוראת לצרכנים לשקול לבחור מותגים פחות מוכרים, שלפעמים הם זולים הרבה יותר".
עוד ב-
מויסוצקי נמסר: כי למרות עליות המחירים בשוק התה, ויסוצקי לא העלתה מחירים. לפי נתוני סטורנקסט אף עולה כי החברה הורידה מחיר, מעבר לממוצע השוק (בתה מצטבר שבועי וחודשי וגם מאי). יש לציין, כי המבצעים בקטגוריה משתנים מעת לעת, כך שסיום מבצע בנקודה ספציפית שנדגמת, בדיוק לפני שמתחיל מבצע חדש - אינו מצביע על מגמה".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



