מדדים ומחקרים

דייג תפס את דג המים המתוקים הגדול בעולם. צפו

דייג קמבודי נתקל בעת עבודתו בדג באורך כ-4 מטרים ומשקל של 660 קילוגרמים, שהופכים אותו, ככל הנראה, לדג הגדול ביותר שנמצא במים מתוקים: "אין לנו כמעט מידע עליו זה. אנחנו לא יודעים על תולדות החיים שלו"
מערכת ice |  2
אילוסטרציה (צילום freepik)

דייג בר מזל מקמבודיה יצא ליום עבודה שגרתי ו"העלה ברשת" ממצא מפתיע במיוחד. דג טריגון ענק במשקל 660 קילוגרם, ש"ניו יורק פוסט" כתב עליו כי הוא דג המים המתוקים הגדול בעולם. לפי הדיווח כתריסר אנשים נשאו יחד את הדג השמן לחוף, שאורכו נמדד כמעט ב-4 מטרים.  

למחרת בבוקר, הדייג סיפר לצוות של פרויקט המחקר האמריקאי-קמבודי Wonders of the Mekong על הממצא, הגיעו תוך מספר שעות למקום, ונדהמו ממראה עיניהם. " כשאתה רואה דג בגודל כזה, במיוחד במים מתוקים, קשה לתפוס את זה, אני חושב שכל הצוות שלנו היה המום", אמר זב הוגאן מנהל פרוייקט המחקר ל"ניו יורק טיימס".
 


עוד דווח כי הטריגון ניפץ את השיא הקודם של דג המים המתוקים הגדול ביותר, שהוחזק על ידי שפמנון ענק של מקונג במשקל 646 פאונד, שהתגלה ב-2005 בצפון תאילנד."העובדה שהדגים עדיין יכולים להגיע לגדולים כאלה היא סימן מלא תקווה לנהר המקונג", אמר הוגאן, וציין כי נתיב המים מתמודד עם אתגרים סביבתיים רבים, כולל זיהום עודף דיג ובניית סכרים.

נהר המקונג עובר דרך סין, מיאנמר, לאוס, תאילנד, קמבודיה וויאטנם. הוא ביתם של כמה מינים של דגי מים מתוקים ענקיים, אך נתון למפגעי סביבה שונים.
 


"דגים גדולים ברחבי העולם נמצאים בסכנת הכחדה. הם מינים בעלי ערך גבוה. לוקח להם הרבה זמן להתבגר. אז אם דגים אותם לפני שהם מתבגרים, אין להם סיכוי להתרבות", אמר הוגאן. "הרבה מהדגים הגדולים האלה נודדים, אז הם צריכים שטחים גדולים כדי לשרוד".

במגזין האמריקאי ציינו כי המדענים שנכחו באתר החדירו מכשיר תיוג ליד זנבו של הדג העצום לפני ששחררו אותו חזרה לנהר. המכשיר ישלח מידע מעקב לשנה הבאה, ויספק נתונים חסרי תקדים על התנהגות דגיגון ענק בקמבודיה.
 


"דגיגון הענק הוא דג מאוד לא מובן. השם שלו, אפילו השם המדעי שלו, השתנה כמה פעמים ב-20 השנים האחרונות", הסביר הוגאן את חשיבות המחקר. "זה נמצא בכל דרום מזרח אסיה, אבל אין לנו כמעט מידע עליו זה. אנחנו לא יודעים על תולדות החיים שלו. אנחנו לא יודעים על האקולוגיה שלה, על דפוסי ההגירה שלה".

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אמרקאים השתלטו גם בקמבודיה
    בן ארצי 06/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בכל מקום הם כופים את עצמם אין עם כזה
    סגור
  • 1.
    חמותי יותר גדולה
    אורן 06/2022/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    והיא נמצאת בכל מקום, לא רק במים מתוקים, איך נפלתי איך
    סגור