מדדים ומחקרים

לא תאמינו כמה סמים לא חוקיים צורכים באירופה

סוכנות הסמים באירופה מפרסמה דו"ח מדאיג במיוחד כ-83.4 מיליון אנשים בגילאי 15-64, 5,800 מקרי מוות ממנת יתר התרחשו באיחוד האירופי בשנת 2020, השנה האחרונה שעבורה ניתן נתון זה
מערכת ice |  1
קנאביס (צילום pixabay)
הסחר והשימוש בסמים לא חוקיים ברחבי אירופה חוזרים לימים של לפני מגפת הקורונה, זאת על פי הדו"ח האחרון שפרסמה סוכנות הסמים השבוע. מאות מעבדות לייצור סמים מפורקות, וחומרים פסיכואקטיביים חדשים מתגלים מדי שבוע.
על פי ההערכות, כ-83.4 מיליון אנשים בגילאי 15-64 באיחוד האירופי, או 29% מאוכלוסייה זו, השתמשו אי פעם בסם אסור, כאשר יותר גברים מנשים מדווחים על שימוש. הסוכנות אמרה כי קנאביס נותר החומר הפופולרי ביותר, כאשר למעלה מ-22 מיליון אנשים דיווחו על השימוש בו בשנת 2021, לפני קוקאין, MDMA ואמפטמינים נוספים.
 
כמיליון אירופאים השתמשו בהרואין או באופיואיד אסור אחר. לפי הערכות, 5,800 מקרי מוות ממנת יתר התרחשו באיחוד האירופי בשנת 2020, השנה האחרונה שעבורה ניתן נתון זה. הדו"ח הצביע על שימוש מוגבר ביישומי מדיה חברתית ושירותי הודעות מוצפנות כאלה אחרים כדי לקבל גישה למוצרים במהלך המגיפה, מודל שככל הנראה יימשך.
הסוכנות אמרה בחודש שעבר כי כמויות שיא של קוקאין נתפסות באירופה בעוד ייצור הסם מתבצע כעת בתוך האיחוד האירופי. בעוד שהסוכנות אמרה שמוקדם מדי להעריך את ההשפעה על סחר בהרואין של החזרה לשלטון של הטליבאן באפגניסטן, הסוכנות ציינה שזה עלול להוביל לעלייה.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סמים מותרים
    א 07/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה אנשים מתו באותה תקופה מסמים חוקיים? למשל סטטינים ריטלין וכל זריקות המוות שמשום מה קרויות חיסונים?
    סגור