מדדים ומחקרים

היורו מתרסק במשבר: שפל של 20 שנה למול הדולר

היורו לא עומד במשברים שעוברים על אירופה, ובזמן יציבות ההם מתקרבים בפער מצומצם שלא נראה 20 שנה
מערכת ice | 
יורו, דולר (צילום unsplash)
מטבע היורו ירד לרמה הנמוכה ביותר מזה שני עשורים היום (שלישי), כאשר החששות ממיתון בגוש היורו גברו, לאחר שמחירי הגז זינקו ומלחמת רוסיה-אוקראינה לא הראתה סימני דעיכה.
היורו ירד בסביבות 1.3% ועצר כאשר הגיע ל-1.029 דולר (3.61 שקל) עד אמצע אחר הצהריים באירופה. לפני כן עמד על 1.028 דולר. האינפלציה בגוש היורו הגיעה לשיא של 8.6% בחודש יוני, מה שגרם לבנק המרכזי האירופי להודיע ​​לשווקים מראש על כוונתו להעלות את הריבית ביולי לראשונה מזה 11 שנים.
 
עם זאת, החשש הגובר ממיתון עלול להגביל את יכולתו של הבנק המרכזי להדק את המדיניות המוניטרית. המדד הכלכלי Sentix של חודש יולי, הראה אתמול שאמון המשקיעים ברחבי גוש היורו בן 19 המדינות, צלל לרמה הנמוכה ביותר מאז מאי 2020, מה שמצביע על מיתון "בלתי נמנע".

שער היורו בעשרים השנים האחרונות
האינפלציה הגבוהה באירופה מונעת כמובן גם מעליית מחירי הדלק בחודשים האחרונים. מחירי הגז הטבעי באירופה האריכו אמש את העלייה הבלתי פוסקת שלהם, וטיפסו לשיאים שלא נראו מאז תחילת מרץ, כאשר שביתות מתוכננות בנורבגיה הוסיפו למצוקות השוק על הקיצוץ באספקה ​​הרוסית.
כל הגורמים הללו התכנסו ופגעו חזק בערכו של היורו. המטבע של גוש האירו איבד מעל 9% מערכו מול הדולר מתחילת השנה. עוצמתו של הדולר נמשכת, בינתיים, כאשר משקיעים שמרניים מחפשים מקלט בטוח, והפדרל ריזרב האמריקאי מתחיל במה שנראה כמשטר העלאת ריבית אגרסיבי.
לאחר העלאת הריבית ביוני בשלושת רבעי אחוז, יו"ר הפד ג'רום פאוול אמר כי הבנק המרכזי יכול להעלות את הריבית בהיקף דומה בחודש הבא. היורו גם ירד חלקית מול הלירה סטרלינג ונסחר ב-0.8595 ליש"ט עד אמצע אחר הצהריים, וירד בכ-1.2% מול הין היפני, שבעצמו מצוי בשפל של עשרות שנים מול הדולר המתחדש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה