השוק

הגז הרוסי חטף מכה: החברה הממשלתית יצאה בהצהרה דרמטית

לראשונה מזה 24 שנים, ענקית הגז של רוסיה לא תחלק דיבידנדים למשקיעים. במקביל, מתחילים להיערך למחסור בחורף הבא
מערכת ice |  4
קידוח נפט גז (צילום Getty images Israel)
ענקית האנרגיה הרוסית גזפרום איבדה אתמול יותר מרבע משווי השוק שלה לאחר שהחברה הממשלתית החליטה שלא לחלק דיבידנדים. "בעלי המניות החליטו שבמצב הנוכחי אין זה מתאים לחלק דיבידנדים על סמך תוצאות 2021", אמרה פמיל סדיגוב, סגן יו"ר גזפרום בהצהרה. "כרגע, גזפרום נותנת עדיפות ליישום תוכנית ההשקעות שלה, לרבות הרחבת תשתיות הגז באזורי הפדרציה הרוסית, וההכנות לתקופת החורף הקרובה. בנוסף, אנחנו ללא ספק חייבים להיות מוכנים לעמוד בהתחייבויות שלנו לשלם מיסים מוגדלים".
ההחלטה, המציינת את הפעם הראשונה מאז 1998 שהחברה לא שילמה דיבידנד, הפכה לפי הדיווחים המלצת דירקטוריון לחלק דיבידנד של 52.53 רובל ($1) למניה. מחיר המניה של גזפרום צנח ב-27% לפני שהבורסה של מוסקבה התערבה כדי להפסיק את המסחר.
 
גזפרום, חברת הגז השלישית בגודלה בעולם במונחי שווי שוק, דיווחה על רווחי שיא בשנת 2021 הודות לעלייה במחירי הסחורות, אך הסנקציות כלכליות בעקבות המתקפה של רוסיה באוקראינה איימו לקצץ בהכנסותיה. בשבועות האחרונים, פחות ופחות גז רוסי מוזרם לאירופה דרך צינור נורד סטרים 1 בים הבלטי, מה שמגביר את החשש ממחסור אפשרי בחורף.
חברת האנרגיה הגרמנית יוניפר חשפה ביום שלישי את התחזית הפיננסית שלה לשנת 2022 לגבי מגבלות אספקת גזפרום, בעוד שממשלת גרמניה הודיעה לאחרונה שהיא עוברת לשלב ההתראה בתוכנית החירום שלה בנושא הגז.
 
המשמעות היא, שהכלכלה הגדולה באירופה רואה כעת סיכון גבוה למחסור בגז לטווח ארוך. קובעי המדיניות באירופה מתאמצים כעת למלא מחסנים תת-קרקעיים באספקת גז טבעי כדי לספק למשקי בית מספיק דלק כדי לשמור על האורות והבתים חמים כאשר חודשי החורף הקרים יגיעו.
האיחוד האירופי, שמקבל כ-40% מהגז שלו דרך צינורות רוסים, מנסה לצמצם במהירות את הסתמכותו על פחמימנים רוסיים בתגובה להתקפה המתמשכת על אוקראינה.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    ובאותו היום בערב וזו הסיבה הלאימו את סחאלין 2
    מיקלים 07/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ותנהל אותו אותה גזפרום, הגיעה ממנה גז ליפן שעכשיו תצטרך להיאבק עם אירופה על גז, סחאלין בסוף ישמש לתעשיה המקומית הרוסית בצפון המדינה, ממש לא מכה לרוסים ולמה להם בכלל לתת תמריצים למשקיעים שגם כך לא יקבלו את כספם בגלל הסנקציות
    סגור
  • 3.
    ליויתן ורציו
    ליויתן 07/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בשורות מצויינות לישראל..ליויתן ורציו בקרוב חוזה אם תורכיה
    סגור
  • 2.
    גז ישראלי לאירופה...
    הציוני 07/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אם הדבר יהיה מבצעי ,עדיין " אהבת ישראל" תככב ביבשת ה" מנומסת" חובבת הישמעאלים עצלים פורעי חוק אונסי בלונדיניות !
    סגור
  • 1.
    הגיוני , חבל שאצלנו חברות גדולות לא מתנהגות כך בתקופת מ
    אש 07/2022/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בקיצור את הרווחים החברה מעבירה למדינה , כי הם במלחמה וצריך לעזור . בעלי המניות יצתרכו להערך בסבלנות ותמיד כדיי לקחת את הסיכון הזה בחשבון לפניי שקונים מנייה.
    סגור