השוק

בנק לאומי: הדרך להכות את רוסיה עוברת בהודו וסין

הכלכלן הראשי של בנק לאומי, גיל בפמן, אומר כי רוסיה חתכה את מחירי הנפט שהיא מוכרת משמעותית וזה הביא את הודו להגדיל באופן ניכר את הכמויות המיובאות ולכן, אם המערב רוצה להכות את הכלכלה הרוסית, הוא חייב שיתוף פעולה של הודו וסין
ניצן כהן |  5
גיל בפמן הכלכלן הראשי של בנק לאומי (צילום אורן דאי, פלאש 90, Magma Images)
"ארה"ב וגרמניה, יחד עם שאר מדינות ה-G7, דנות בהידוק נוסף של סנקציות על רוסיה אשר יכללו הגבלה של המחיר שמותר לשלם לרוסיה בגין הנפט הנרכש ממנה, אך טרם הוצעה הדרך בה הסנקציה תצא לפועל.
"נציין כי, אירופה ייבאה בשבוע האחרון כ-1.84 מיליון חביות נפט ביום מרוסיה, כמות המהווה כמחצית מסך יצוא הנפט של רוסיה, כאשר המחצית השנייה של יצוא הנפט הרוסי מיועדת למדינות אסיה" אומר הכלכלן הראשי של בנק לאומי, גיל בפמן.
 
"עד כה, טרם ברור אם הן יצליחו ליישם את הסנקציה הזו ובמקביל להמשיך את אספקת הנפט מרוסיה לאירופה. להערכתנו, במידה והחלטה זו תתקבל בשבועות הקרובים, אזי רוסיה ככל הנראה תתנגד לכך גם במחיר של ירידה זמנית בייצוא האנרגיה לאירופה, כך שהטלת סנקציה שכזו עלולה להחריף את משבר האנרגיה באירופה ולתמוך בעליית מחירי הנפט ותזקיקיו" הוא מעריך.
בפמן מעריך עוד שעד לסוף השנה אירופה מתכננת להפחית את התלות שלה בנפט הרוסי, כך שבטווח הבינוני יהיה נוח יותר למדינות אירופה להטיל סנקציה שכזו לאחר שהיא תמצא מקורות חלופיים לאספקת אנרגיה בעונת החורף.
"הדרך היחידה בה סנקציה שכזו עשויה להיות אפקטיבית היא במידה ומדינות המערב יצליחו לגרום להודו ולסין לשתף פעולה, אך לעת עתה נראה ששתי המדינות מעדיפות לרכוש אנרגיה במחיר זול יחסית מרוסיה על פני שיתוף פעולה עם המערב. לא מן הנמנע שהמדינות המייבאות נפט מרוסיה יבקשו לנצל לטובתן מצב זה, תוך שהן נהנות ממרווח זיקוק גדול על תזקיקים, שמקום בנפט רוסי, אשר ייוצאו למדינות אחרות, גם אלו המבקשות לקיים את הסנקציות" הוא מסיים.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    למה אתה מתערב
    שלום 06/2022/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יא טמבל אל תיכנס דברים שלא שייכים לך!
    סגור
  • 4.
    פשוט לצאת מאוקראינה (ל"ת)
    בן ארצי 06/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 3.
    להכות ברוסיה כמה שיותר
    אני 06/2022/28
    הגב לתגובה זו
    2 3
    לשלוח לאוקריאנה הרבה נשק שתלחם באויב הרוסי האכז׳רי .
    סגור
  • 2.
    לא חידשת כלום (ל"ת)
    אני 06/2022/28
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 1.
    אם... (ל"ת)
    חח 06/2022/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור