מדדים ומחקרים

רמי לוי, שופרסל או יוחננוף: איפה הכי זול הקיץ?

סל מוצרים של שישה תכשירים שנועדו להגן מהשמש מרכיבים את התחרות בין הרשתות ויש רשת שמכרה את המוצרים במחיר משמעותית נמוך יותר. ואיזו רשת הכי יקרה מכולן?
מערכת ice |  4
רשתות מזון (צילום unsplash)
הקיץ הגיע וכך גם השמש הקופחת והחום הכבד שמתפשט בימים האחרונים בישראל. מעבר להנאה שבלשבת בשמש, או להשתזף בים ובבריכה בקהילת הרפואה מזהירים את הציבור מפני ההשלכות של חשיפה לא מוגנת לשמש שעלולה להזיק לבריאות העור. המלצת הרופאים היא להשתמש כמה שיותר בקרם הגנה במטרה לשמור על הגוף והעור.
לאור זאת המכון לחקר הקמעונאות יצא בבדיקה מקיפה אחר מחירי קרם ההגנה ברשתות הפארם והשיווק השונות בישראל. ממצאי המחקר הראו כי שוק מקדמי ההגנה בישראל מגלגל למעלה מ-78 מיליון שקל בשנה וקצב המכירות השנה מציג גידול של כ-5% ביחס לשנה שעברה.
 
בנוסף לכך נחשף כי השוק סובל מריכוזיות גבוהה. "ד"ר פישר" היא השלטת העיקרית עם 57%, אחריה "סקין גארד" של קרליין שמציגה נתח שוק של כ- 17% מכלל המכירות. כמו כן המחקר גילה כי המותגים הבינלאומים תופסים נפח של כ- 3% בלבד.