מדדים ומחקרים

בתי המלון בקיץ עמוס? פתיחה חזקה ל-2022

ענף התיירות ממשיך להתאושש ממשבר הקורונה שהכה בו בעוצמה. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, חלה עלייה בכמות הלינות בבתי המלון. התיירים שבים?
מערכת ice | 
מלונות (צילום פלאש 90/ משה שי)
נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מצביעים על מגמת כללית של הבראת של ענף המלונאות בישראל לאחר משבר הקורונה שהכה במלונות בעוצמה. נתון זה מגובה בהשוואה שנערכה בין מחצית השנה הראשונה לבין מחצית השנה הראשונה בשנת 2019 – השנה שקדמה למשבר הקורונה.
 
לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה במהלך המחצית הראשונה של השנה נרשמו 9.9 מיליון לינות במלונות התיירות ברחבי הארץ לעומת 12.1 בשנת 2019. מתוכם כ- 27% מסך הלינות היו תיירים זרים – 2.7 מיליון (6.2 ב- 2019), והשאר 7.2 היו תיירים תושבי הארץ לעומת 5.9 בשנה שקדמה לקורונה. כמו כן גם בתפוסת החדרים חלה עלייה מתונה - 55%.
 
יש לציין כי הנתונים מלמדים על מגמה מעניינת. לאחר משבר הקורונה יותר תיירים ישראלים מעדיפים לצאת לנופש במלונות ברחבי הארץ גם ביחס לשנה שלפני הקורונה: 5.9 מיליון לעומת 7.2. מצד שני תיירי החוץ עדיין לא חזרו בהמוניהם ונראה כי בגזרה זו עדיין קיים חשש, זאת על אף הסרת הגבלות הקורונה והבדיקות בישראל בכלל ובנמל התעופה בן גוריון בפרט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה