מדדים ומחקרים

מפתיע: זה המוצר הנמכר ביותר באינטרנט

רוב האנשים היו חוששים לעשות עסקה עם אדם מפוקפק, אך בכל זאת היו משאירים לו פריטים אישיים חשובים. ומה עדיף, מכירה דרך משלוח או באופן פרונטלי?
מערכת ice | 
מכירת רכב (צילום freepik)
קנייה ומכירה של פריטי יד שניה יכולים להיות עסק מסובך - כאשר אחד מכל ארבעה אנשים מרגיש שיכול להיות שהוא לא יהיה מרוצה מהעסקה.
על פי מחקר חדש שסקר 2,000 מבוגרים בארה"ב, 69% שמכרו או קנו באופן אישי פריט משומש מודים שהם היו מבצעים אחרת את העסקה, או מוותרים עליה. הפריט שזה הכי בולט לגביו על פי המחקר, הוא מכונית. במהלך השנה האחרונה, מכוניות משומשות היו הפריטים הנרכשים הנפוצים ביותר הן באינטרנט (34%) והן באופן אישי (31%).
המחקר, שהוזמן על ידי CarLotz ונערך על ידי OnePoll, מצא כי 65 אחוז מהאמריקאים רכשו רכב מאדם אחר - אך רק 27 אחוז קנו את המכונית שלהם מאדם זר באופן פרונטלי. כלומר, לפי המשיבים, 66 אחוז מרכישות המכוניות יד שניה שלהם בוצעו באינטרנט. בינתיים, 15 אחוז מהמשיבים מכרו מכונית ישירות לאדם אחר, כאשר רוב המכירות הללו מתבצעות באופן פרונטלי (69%) ולא באינטרנט (19%).
 
מחצית מאלה שמכרו רכב (49%) מאמינים שהתהליך לימד אותם רבות על מכוניות ועל שוק הרכב בכלל. אפילו עם עלייתם של שווקים מקוונים, כלי רכב הם עדיין הפריט שבו כמעט מחצית מהנסקרים (49%) עדיין מעדיפים להיפגש באופן פרונטלי.
בעוד ש-41 אחוז מהרוכשים הפוטנציאליים של פריטים משומשים כלשהם - מטלפונים, עד ספרים ועד בגדים - בסדר גמור שישלחו אליהם את המוצר, אחד מכל שלושה מעדיף להיפגש באופן פרונטלי. יותר משליש (38%) יתעקשו להביא מישהו איתם לפגוש את המוכרים, בעוד ש-37% היו מתקשרים עם המוכרים רק באמצעות הודעות טקסט או הודעות.
 
בואו נשאיר את זה באינטרנט
מעניין לציין שמוכרים זהירים יותר במפגש עם קונים פוטנציאליים מאשר להיפך. רק שלושה מתוך 10 מוכנים לפגוש קונים באופן אישי - מחציתם מעדיפים לשלוח פריטים ו-29% מעדיפים אינטראקציה עם קונים באינטרנט בלבד. בדיוק כמו הקונים הפוטנציאליים שלהם, אם הם מתכננים לבצע את העסקה באופן פרונטלי, 41 אחוז מעדיפים שיהיה מישהו שהם מכירים לצידם.
המגמה של קונים ומוכרים שרוצים לבצע עסקה באופן פרונטלי חשפה הרבה על רמות הנוחות הכלליות של אנשים. למרות ששבעה מתוך 10 מחשיבים את עצמם כ"מקצוענים" בגלל הניסיון שלהם, ליותר ממחציתם (55%) יש התלבטויות לגבי קנייה או מכירה של פריטים לאחרים.
 
ההיסוסים כוללים את החשש שישקרו להם (42%), שיתוף המידע האישי שלהם (41%) וביצוע העסקה לבד (37%). שניים מכל שלושה (64%) אומרים ששמירה על פרטיות המידע האישי שלהם חשובה כאשר הם עושים עסקאות עם אחרים. אם מישהו יפר את הפרטיות שלו, 45% יחזרו מהעסקה. באופן דומה, 41 אחוז יסרבו לתת את מספר הטלפון האמיתי שלהם ו-40 אחוז לא יחשפו את כתובתם האמיתית.
אל תשכח לנקות את המכונית שלך
למרות הכל, מידע אישי (19%) עומד בראש רשימת הפריטים המצויים במכוניות משומשות, ואחריו דיסקים וקלטות ישנות (17%) או חלקי חילוף לרכב (17%).
 
"באופן פשוט, הרכב המודרני הוא כמו טלפון סלולרי על גלגלים", אומרת ליז מסיק, סגנית נשיא התפעול של CarLotz, בהצהרה. "ארבעה מכל חמישה כלי רכב שנמכרו בשנה שעברה הכילו נתונים אישיים כמו מספרי טלפון, כתובות ואפילו קודים לשערי החניה בבית. לעתים קרובות, אנשים ימכרו או יעבירו את המכונית שלהם לצד שלישי למכירה מבלי לנקות אותה".
למרבה האירוניה, רבים מאמינים שזה בסדר לעשות בדיקת רקע על האדם איתו הם עושים עסקה אם יש להם גישה למידע האישי שלהם. 46 אחוז יחפשו את חשבונות המדיה החברתית שלהם, 44 אחוז יראו אם הם גרים בשכונה טובה ו-36 אחוז אפילו ינסו להבין היכן האדם האחר עובד. כדי להוסיף רמת נוחות, רבים מתעקשים להיפגש במקומות ציבוריים כמו מרכזי קניות (29%) או בסמוך לתחנת משטרה (17%).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה