מדדים ומחקרים

רמי לוי, יוחננוף ושופרסל: זו הרשת שתעלה לכם ביוקר

סל המוצרים הבסיסי עמד בחודש יולי 2022 על 948 שקל, ירידה בהיקף של 15 שקל, המהווה כ-1.5% ביחס לחודש יוני. הרשת היקרה ביותר היא סופר יודה, הפער מהרשת הזולה ביותר עומד על 295 שקל
מערכת ice | 
רשתות מזון (צילום unsplash)

ממוצע סל המוצרים עמד בחודש יולי 2022 על 948 שקל, כאשר סל המוצרים הנבחר מציג ירידה של 15 שקל ביחס למחיר הסל בחודש קודם. הפער בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר בחודש יולי הינו 35% שהם 295 שקל.

ממוצע סל המוצרים הבסיסי שגובש על ידי משרד הכלכלה והתעשייה והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומתבסס על נתוני המועצה לצרכנות מתוך אתר פרייסז, עמד בחודש יולי 2022 על 948 שקל, ירידה בהיקף של 15 שקל, המהווה כ-1.5% ביחס לחודש יוני. 
 


מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר היקר ביותר בחודש יולי היא "סופר יודה" – עלות הסל הנבדק בחודש זה עומדת על 1137 שקל, מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר הזול ביותר בחודש יולי הינה "רמי לוי"  – עלות הסל הנבדק בחודש זה עומדת על 842 שקל.

פער המחירים בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר בחודש יולי עומד על 35%  שהם 295 שקל. פער המחירים בין הרשת היקרה לזולה ביותר ברשתות ה"דיסקאונט" עומד על 7% שהם 59 שקל. מתוך רשימת חנויות האונליין שנבדקו, פער המחירים בין הרשת היקרה לזולה עומד על כ- 11% שהם 99 שקל.
ביחס לחודש קודם, חלה ירידה במחיר סל המוצרים הבסיסי כאשר כ- 65% מהרשתות הציגו ירידה במחיר הסל (בעבור רשתות זהות אשר נכללו בסל הן ביולי והן ביוני).  ביחס ליולי אשתקד, חלה עלייה במחיר סל המוצרים הבסיסי כאשר כ- 82% מהרשתות הציגו עלייה במחיר הסל (בעבור רשתות זהות אשר נכללו בסל ביולי השנה וביולי אשתקד). 
הסל הנבדק כולל 68 מוצרים מהקטגוריות חלב ומוצריו, לחם, מוצרי בשר ודגים, מזון יבש, פירות וירקות, ומוצרי טואלטיקה וניקיון. סל המוצרים כולל את המוצרים הבסיסיים שהם הנמכרים ביותר ומהווים נתח משמעותי מהוצאות משקי הבית.          

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה