מדדים ומחקרים

נתוני "סל המוצרים הבסיסי" לחודש אפריל נחשפים: איזו רשת הכי יקרה?

איפה הכי משתלם לקנות? ממוצע סל המוצרים עמד בחודש אפריל על 944 שקל, התייקרות של 38 שקל ביחס לחודש מרץ. הפער בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר בחודש אפריל הינו 34% שהם 285 שקל
כפיר אדר | 
הסל הזול לחג (צילום אילוסטרציה)
ממוצע סל המוצרים הבסיסי שגובש על ידי משרד הכלכלה והתעשייה והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומתבסס על נתוני המועצה לצרכנות, עמד בחודש אפריל 2021 על 944 שקל, עלייה של 38 שקל ביחס לחודש מרץ.
מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר היקר ביותר בחודש אפריל היא "מיני סופר אלונית" – עלות הסל הנבדק בחודש אפריל עומדת על 1,130 שקל, עליה של 2.5% ביחס לחודש מרץ.
מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר הזול ביותר בחודש אפריל הינה "רמי לוי באינטרנט" – עלות הסל הנבדק בחודש אפריל עומדת על 844 שקל, עליה של 14% במחיר הסל ביחס לחודש מרץ שהם 103 שקל.
כלל הרשתות, למעט אחת, הציגו עלייה במחיר הסל. ישנה עלייה במחיר הממוצע של 52 מוצרים מתוך 68 מוצרים שנבדקו. עליות מחירים אלו נובעות ככל הנראה מסיום מבצעי חג הפסח שחלו בחודש מרץ. פער המחירים בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר בחודש אפריל עומד על  34% שהם 285 שקל.
פער המחירים בין הרשת היקרה לזולה ברשתות ה"דיסקאונט" עומד על 11% שהם 95 שקל. מתוך רשימת חנויות האונליין שנבדקו, פער המחירים בין הרשת היקרה לזולה עומד על כ- 16% שהם 132 שקל. הסל הנבדק כולל 68 מוצרים מהקטגוריות חלב ומוצריו, לחם, מוצרי בשר ודגים, מזון יבש, פירות וירקות, ומוצרי טואלטיקה וניקיון. סל המוצרים כולל את המוצרים הבסיסיים שהם הנמכרים ביותר ומהווים נתח משמעותי מהוצאות משקי הבית.
נתוני עלות הסל הנבחר בכלל הרשתות – אפריל 2021
רשת רמי לוי באינטרנט מציגה את המחיר הנמוך ביותר בסך 844 שקל. רשת מיני סופר אלונית מציגה את המחיר הגבוה ביותר בסך 1,130 שקל, פערי המחירים בין הרשת היקרה ביותר והזולה ביותר עומד על 34% שהם 285 שקל.
כלל הרשתות (למעט אחת) הציגו עליות מחירים ביחס למרץ 21', כאשר רמי לוי באינטרנט הציגה את עליית המחירים הגבוהה ביותר בשיעור של 14% שהם 103 שקל. רשת פרש מרקט הינה היחידה שלא הציגה עליית מחירים ונותרה באותה רמת מחירים. ככלל, עליות המחירים המשמעותיות נרשמו ברשתות המזוהות כרשתות עם רמת מחירים נמוכה, ואילו הרשתות המזוהות עם רמת מחירים גבוהה הציגו עליות מחירים מתונות יותר. ככל הנראה, עליות מחירים אלו נובעות מסיום מבצעי חג הפסח שחלו בחודש מרץ. 
שינוי ברמת המחירים ברשתות השונות - אפריל 21' לעומת אפריל אשתקד
הרשתות שופרסל אקספרס וסופר אלונית הציגו את ירידת המחירים הגבוהה ביותר בשיעור של 7% (76 שקל) ו-5% (59 שקל) בהתאמה. הרשתות חצי חינם, רמי לוי באינטרנט ומגה בעיר הציגו עליות מחירים בשיעור של 5% (38-51 שקל). יצוין כי באפריל אשתקד חל הסגר הראשון בשל משבר הקורונה.
עלות קטגוריות צריכה - חודש אפריל 2021 ביחס לחודש מרץ 2021
בבחינת קטגוריות הצריכה, בהשוואה לחודש מרץ 21' כלל הקטגוריות (למעט ביצים וחלב ומוצריו) הציגו עליות מחירים. קטגוריות הלחם הציגה עליה מתונה של 2% (0.63 שקל), קטגורית טואלטיקה וניקיון הציגה עליה של 4% (12.2 שקל). קטגוריות המזון היבש, מוצרי בשר ודגים וירקות ופירות הציגו עליה של 5% (3.17-13.05 שקל). השינויים המשמעותיים במוצרים (אפריל 2021 – מרץ 2021) 52 מוצרים מתוך 68 הציגו עליית מחירים ביחס לחודש מרץ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה