מדדים ומחקרים

פחות זיהומים? אלה נתוני מרשם הפליטות לסביבה

נתוני דו"ח המפל"ס מראים המשך מגמת הפחתה ניכרת במזהמים ובעלות החיצונית של פליטת חומרים מזהמים לאוויר בישראל. אפשר לנשום לרווחה
מערכת ice | 
זיהום אוויר (צילום יוסי זמיר פלאש90)
המשרד להגנת הסביבה מפרסם מזה עשור את נתוני מרשם הפליטות לסביבה (מפל"ס) לשנת 2021 של 575 המפעלים הגדולים בישראל. הנתונים מצביעים על הפחתה ניכרת במזהמים והמשך הפחתת העלות החיצונית של פליטת חומרים מזהמים לאוויר בישראל. עם זאת, יש עוד מה לעשות בכל הקשור לתעשייה ולשריפות בלתי חוקיות. 
 
מהנתונים עולה שבשנת 2021 פחתה פליטת תחמוצות חנקן ב-19%, פליטת תחמוצות גופרית פחתה ב-10% ופליטת גזי החממה פחתה ב-3%, זאת בשל צמצום השימוש בפחם לייצור חשמל והגברת ייצור החשמל מאנרגיות מתחדשות. פליטת תרכובות אורגניות נדיפות למעט מתאן פחתה ב-3%, בעיקר בשל סגירת מפעל שמן תעשיות שמנים במפרץ חיפה. 
בנוסף עולה מהדו"ח שפליטת חומרים חשודים ומוכרים כמסרטנים עלתה ב-1.5% בקרב מדווחי המפל"ס ב-2021, בעיקר במפעלים רותם אמפרט נגב, אדמה אגן, תחנת כוח גזר, הקורנס ויהודה פלדות. על פי דיווחי המפל"ס, העלויות החיצוניות של פליטות לאוויר בשנת 2021 הסתכמו ב-12.5 מיליארד שקל, מתוכן 7.7 מיליארד שקל מפליטת גזי חממה, הפחתה של 9% מהעלויות שנרשמו בשנת 2020.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה