מדדים ומחקרים

נתונים מעודדים בהחלט: חופי הים בישראל שוברים שיאי ניקיון

נתונים רשמיים שפרסם המשרד להגנת הסביבה מראים שיפור משמעותי ביחס לקיץ הקודם בכל הנוגע לניקיון חופי ישראל, במשרד להגנת הסביבה מורצים ומקווים כי הנתונים ימשיכו לעלות
מערכת ice | 
חוף ים בתל אביב (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
החופש הגדול הסתיים עם שיא בניקיון החופים, כך עולה ממדד חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה למחצית השנייה של חודש אוגוסט. לפי פרסומי המשרד להגנת הסביבה עולה כי 90.9% מהחופים הפתוחים שנמדדו דורגו כ"נקיים" עד "נקיים מאוד". מדובר באחוז החופים הנקיים הגבוה ביותר מאז חודש יוני 2012, ובמקום השני מאז החלה תוכנית "חוף נקי" של המשרד בשנת 2005.
 
יש לציין כי במדד הקודם עמד המדד על 83.3%, ובתקופה המקבילה בשנה שעברה נמצאו 75.75% בלבד מהחופים נקיים עד נקיים מאוד. כאמור מדובר עליה משמעותית ומעודדת בהחלט. הפרסומים מגיעים על רקע קמפיין הסברה נרחב להימנעות מכלים חד-פעמיים בחופים שמקדם המשרד להגנת הסביבה בשיתוף עמותת אקואושן.
 
סגן מנהל היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה, פרד ארזואן התייחס לנתונים ואמר: "הים והחופים הם נכס לאומי, ואנחנו פועלים לשמור עליו נקי ובריא, במיוחד בחודשי הקיץ שבהם הציבור מגיע לבלות בחופים. הנתונים האחרונים מאוד מעודדים, ומצביעים על החשיבות הרבה של שמירת הניקיון בחופים לציבור ולרשויות החופיות. אני מזכיר להגיע לחופים בלי פלסטיק חד פעמי, ולקחת את הפסולת איתכם, כדי שהמגמה תישמר וניקיון החופים ימשיך להשתפר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה