מדדים ומחקרים

גם אתם? הסקר חושף ש-57% עושים את זה בראיון העבודה

מה הייתם עושה כדי להתקבל לעבודה עם שכר מעולה? האם הייתם משקרים לגבי הניסיון שלכם או לגבי התואר האקדמי שלכם? סקר חדש מגלה שיותר ממחצית מהאמריקאים מוכנים לשקר למעסיק הפוטנציאלי שלהם לגבי כל דבר
מערכת ice |  1
ראיון עבודה (צילום freepik)
סקר חדש מגלה שאמריקאים רבים מוכנים לשקר למעסיק הפוטנציאלי שלהם לגבי כל דבר - החל מהשכלתם ועד לדעות שלהם. אז מה דוחף אנשים רבים למתוח את האמת בראיון עבודה? כמעט 6 מכל 10 אנשים (56.9%) טוענים כי יוקר המחיה והאינפלציה יניעו אותם לשקר בקורות חיים ב-2023.
הסקר, שהוזמן על ידי StandOut CV, חושף גם כי 55% מהעובדים האמריקאים כבר שיקרו בקורות החיים שלהם לפחות פעם אחת בחייהם. בהקשר, זה אומר שעד 42.5 מיליון אנשים שיקרו כדי לקבל עבודה חדשה רק בשנת 2022. למרות שיותר גברים מודים שהם משקרים כדי להשיג עבודה חדשה (59.9%), יותר ממחצית הנשים שנשאלו אמרו את אותו הדבר (50.6%).
 
באשר לעובדים שנעשים "יצירתיים" עם קורות החיים שלהם, 72% מאלו שמחפשים עבודה בענף הייצור משקרים למעסיקים, לפי הסקר. עובדי שירותי בריאות (64%) ואלה שמחפשים עבודה באמנויות יצירתיות (63%) מדורגים ישר אחריהם.
41% שיקרו בנוגע לתואר האקדמי שלהם במהלך ראיון עבודה. כמעט אחד מכל ארבעה (24.5%) אמר למעסיקים שיש להם תואר כשלמעשה אין לו. חוקרים גילו שאפשר אפילו לקנות תואר אקדמי מזויף בעל מראה מרשים באינטרנט.
"עובד שמזייף אסמכתא לתפקיד יידחה מיד. במקרים מסוימים, . המשמעות היא שהם לעולם לא יוכלו להגיש מועמדות לשום תפקיד בחברה שוב. ניתן לחייב את העובדים להחזיר את משכורתם . עם זאת, נפוץ יותר פשוט לפטר אותם", 
"זיוף קורות חיים נחשב להונאה. לפיכך, מדובר בפעילות פלילית ברוב המדינות. המשמעות היא שהחברה יכולה להגיש נגדך תלונה. אבל בגלל שמדובר בעבירה קלה, ככל הנראה שזה לא יקרה, אבל החברה עשויה לרשום אותך ברשימה השחורה", מסביר מארק סדקה, עורך דין ראשי ומייסד חוק סדקה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גם אני עושה את זה, גם המעסיקים לרוב משקרים לגביי כמה
    יוני הכריש 01/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נפלא לעבוד אצלם וכו', עושים מיונים מטומטמים ומיותרים לגביי כל תפקיד מעפן מביאים איזה ילדה בת 20 מכוח אדם שלא יודעת כלום על החיים שלה שואלים את אותם שאלות מטומטמות , אז כן גם אנחנו נדקר לגבי תארים וקורות חיים ובהגזמה ,
    סגור