מדדים ומחקרים

גולף עם רווחים למרות הפסדי עדיקה "נוביל לשיפור משמעותי"

גולף מציגה את הדוחות הכספיים שלה לשנת 2022, על רקע המשבר בעולם האופנה: הרווח הגולמי הסתכם בכ-556.2 מיליון שקל (58.3% מהמכירות), לעומת כ-574.4 מיליון שקל (59.9% מהמכירות) בתקופה המקבילה אשתקד. ה-EBITDA בשנת 2022 הסתכם בכ-2 מיליון שקל, לעומת כ-65 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד
מערכת ice | 
חנות GOLF (צילום שי אפשטיין)
קבוצת גולף מפרסמת את תוצאותיה לרבעון הרביעי ולשנת 2022: מכירות מגזר אופנת ההלבשה ב-2022 הסתכמו בכ-361.2 מיליון שקל, לעומת כ-335.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-8%. מכירות מגזר אופנת הבית ב-2022 הסתכמו בכ-486.9 מיליון שקל, לעומת כ-443.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-10%.
הרווח התפעולי לאחר הוצאות אחרות של גולף בנטרול הפסדי עדיקה הסתכם בכ-51 מיליון שקל ב-2022 אולם בשקלול הפסדי עדיקה ההפסד המיוחס לבעלי מניות החברה הסתכם בכ-17.6 מיליון שקל. עדיקה, שמוזגה במלואה בינואר 2023, נמצאת בשלב מתקדם של תהליך ההתייעלות.
 
בפברואר 2023 קיבל דירקטוריון החברה הצעה לא מחייבת לרכישת מלוא הון מניות החברה ע"י חברת דלתא ישראל מותגים בעסקת מזומן. ההצעה משקפת לחברה שווי של 425 מיליון שקל, בתוספת תשלום של 25 מיליון שקל (בכפוף לתוצאות כספיות עתידיות של החברה).
ככל שהמשא ומתן עם דלתא לא יבשיל לכדי עסקה מחייבת, בעלת השליטה (כלל תעשיות) תבחן אפשרויות נוספות להתקשרות עם אייל גרינברג ו/או סטימצקי, בהסכם למכירת מניות ו/או הסכם בעלי מניות או בהסכם או מתווה אחר, אשר עשויים להביא לכך שכלל תעשיות ואייל גרינברג/סטימצקי ישלטו יחדיו בחברה
אייל גרינברג, מנכ"ל החברה ומנהל העסקים הראשי שלה מסר: "גולף סולו סיימה שנה טובה עם רווח תפעולי לאחר הוצאות אחרות של כ-51 מיליון שקלים, עליה העיבה עדיקה שפעלה כחברה עצמאית עד נובמבר 2022. החל מינואר 2023 מוזגה עדיקה כחלק מפעילותה של גולף ואנו מאמינים כי ככל שנתקדם עם מהלכי ההתייעלות נוביל לשיפור משמעותי והתקדמות לעבר איזון". 
"אנו מסכמים את הרבעון הרביעי של 2022 עם צמיחה בהכנסות במגזרי האופנה והבית, כאשר התוצאות ברבעון הושפעו משיעור הנחות גבוה מאשתקד כדי להתמודד עם התחרות הגוברת והשינויים בסביבה העסקית. אנו ממשיכים לפתח תחומים חדשים, בדומה להשקת המותג 'לבן' בתחום הטיפוח והאווירה במקביל להמשך קידום מיזם כרטיסי האשראי המשולב עם ישראכרט, סונול וסטימצקי ואשר השקתו מתוכננת למחצית הראשונה של 2023".
תמצית נתוני הרבעון הרביעי של 2022: מכירות הקבוצה ברבעון הרביעי של 2022 הסתכמו בכ-266 מיליון שקל, לעומת כ-281.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של כ-5.4%. הירידה במכירות נבעה בעיקר מירידה במכירות תחום פעילות עדיקה.
מכירות מגזר אופנת ההלבשה ברבעון הרביעי של 2022 הסתכמו בכ-102.8 מיליון שקל, לעומת כ-101.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 1.3%. העלייה במכירות נובעת בעיקר מעלייה בשטחי המסחר של חנויות תחום הפעילות. העלייה קוזזה בחלקה מירידה בפדיון למ"ר בחנויות תחום הפעילות.
מכירות מגזר אופנת הבית ברבעון הרביעי של 2022 הסתכמו ב-145.5 מיליון שקל, לעומת כ-138 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 5.4%. העלייה במכירות נובעת בעיקר מעלייה בפדיון למ"ר בחנויות הזהות וגם מעלייה במכירות המסחר המקוון והמכירות הסיטונאיות של תחום הפעילות.
מכירות מגזר עדיקה ברבעון הרביעי של 2022 הסתכמו בכ-17.6 מיליון שקל, לעומת כ-41.5 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הירידה במכירות נובעת בעיקר מירידה במכירות בחנויות ובאתר הסחר של תחום הפעילות. הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של 2022 הסתכם בכ-148.6 מיליון שקל (55.9% מהמכירות), לעומת כ-155.8 מיליון שקל (55.4% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד.
ה-EBITDA ברבעון הרביעי של 2022 הסתכם בכ-5 מיליון שקל, לעומת כ-10 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA סולו (ללא תוצאות החברות המוחזקות) ברבעון הרביעי של 2022 הסתכם ב-22 מיליון שקל לעומת כ-32 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הוצאות המימון (נטו) ברבעון הרביעי של 2022 הסתכמו בכ-10.3 מיליון שקל, לעומת כ-6.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהוצאות המימון נובע בעיקר מעלייה בריבית בגין חכירות ובשל העלייה בהיקף  האשראי שנטלה החברה מבנקים.
ההפסד המיוחס לבעלי מניות החברה ברבעון הרביעי של 2022 הסתכם בכ-10 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-8.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד לפני מס סולו ברבעון הרביעי של 2022 הסתכם בכ-9 מיליון שקל, לעומת כ-12 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
תמצית נתוני שנת 2022: מכירות הקבוצה בשנת 2022 הסתכמו בכ-953.8 מיליון שקל, לעומת כ-958.6 מיליון שקל, קיטון של כ-0.5%. הירידה במכירות נבעה בעיקר מירידה במכירות תחום פעילות עדיקה. הירידה קוזזה ברובה מהפעלה מלאה של החנויות לאורך כל תקופת הדוח, לעומת הפעלה חלקית של החנויות ברבעון הראשון של שנת 2021 בשל הקורונה (39 ימי מכירה בחנויות).
מכירות מגזר אופנת ההלבשה ב-2022 הסתכמו בכ-361.2 מיליון שקל, לעומת כ-335.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. מכירות מגזר אופנת הבית ב-2022 הסתכמו בכ-486.9 מיליון שקל, לעומת כ-443.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. מכירות מגזר עדיקה ב-2022 הסתכמו בכ-105.6 מיליון ש"ח, לעומת כ-179.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. 
הרווח הגולמי בשנת 2022 הסתכם בכ-556.2 מיליון שקל (58.3% מהמכירות), לעומת כ-574.4 מיליון שקל (59.9% מהמכירות) בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה בשיעור הרווח הגולמי נבעה בעיקר מהעלייה בשיעור ההנחות בתחומי אופנת הבית ואופנת ההלבשה. הירידה קוזזה בחלקה מעלייה בשיעור הרווח הגולמי בתחום עדיקה.
ה-EBITDA בשנת 2022 הסתכם בכ-2 מיליון שקל, לעומת כ-65 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ה-EBITDA סולו (ללא תוצאות החברות המוחזקות) בשנת 2022 הסתכם בכ-53 מיליון שקל, לעומת כ-108 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
ההפסד המיוחס לבעלי מניות החברה ב-2022 הסתכם בכ-17.6 מיליון שקל, לעומת רווח המיוחס לבעלי המניות של כ-48.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד לפני מס סולו ב-2022 הסתכם בכ-13.8 מיליון שקל, לעומת רווח לפני מס סולו כ-50.1 מיליון שקל אשתקד. ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות של החברה ליום 31 בדצמבר 2022 מסתכם בכ-200 מיליון שקל, לעומת 233 מיליון שקל אשתקד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה