מדדים ומחקרים

עורכי דין? הצביעו בסקר הגדול לבחירות ללשכת עורכי הדין

שבועיים בלבד לבחירות המכריעות ללשכת עורכי הדין שיקבעו את זהות המובילים באחד הגופים החזקים במדינה בכלל ובמערכת המשפט בפרט שישפיעו על בחירת השופטים ועל תקציב העתק של הלשכה. עורכי דין? הצביעו בסקר הגדול והשפיעו מי יזכה בבחירות - מהראשות ועד המועצה הארצית והמחוזות | סקר ice
מערכת ice |  1
בחירות למוסדות הלשכה 2023 (צילום יחצ, shutterstock, סטודיו תומאס, פלאש 90/ אבשלום ששוני, סיון פרג')
עם פרישתו של היו"ר הקודם אבי חימי בעקבות התחקיר של אילה חסון, הבחירות למוסדות לשכת עורכי הדין ייערכו בעוד כשבועיים בתאריך ה-20.6.23 יום שלישי א' בתמוז התשפ"ג. הבחירות לא יהיו רק על יו"ר הלשכה החזק, אלא גם על כלל המוסדות הן במחוזות והן במועצה הארצית.
ההפתעה בבחירות מגיעה מכיוונו של היו"ר לשעבר המודח, אפי נווה, שמנסה לעשות קאמבק ענק בראשות הלשכה, והדרמה מאחורי הקלעים סביב מועמדותו בכלל. מול נווה מתמודדים על הראשות עוד יו"ר לשעבר - דורון ברזילי, היו"ר הזמני לאחר התפטרותו של חימי - עמית בכר, המשנה ליו"ר הלשכה - אבי ללום, וגם ארקדי אליגולאשוילי. וכמובן הרבה דרמות מקומיות במחוזי ובסיעות הרצות למועצה הארצית.
במערכת הפוליטית, הן מימין והן משמאל, שמים דגש על הבחירות ללשכה, לאור המצב נכון להיום בו לנציגי לשכת עורכי הדין ישנו כוח להשפיע על הרכב השופטים. רק אתמול, התייחסה לכך שרת ההתיישבות אורית סטרוק ואמרה כי "הבחירות ללשכת עורכי הדין ישפיעו לא רק על עורכי הדין, לא רק על השופטים, הן ישפיעו על כל אחד ואחת מאיתנו, הן ישפיעו מי יישב בבית המשפט העליון, הן ישפיעו על השינויים שאנחנו רוצים וחייבים לבצע במערכת המשפט והן ישפיעו גם על הדמוקרטיה של מדינת ישראל".
אלו הסיעות המתמודדות על המועצה הארצית: סיעת אחדות בלשכה בראשות עו"ד דורון ברזילי, סיעת דרך כבוד ואיכות המקצוע, סיעת הדור הבא, סיעת הדור החדש בראשות אביב סבג ושמעון שמואלי, סיעת הפע"מ מאוחדת בראשות עו"ד אשר אקסלרד, סיעת חזקים יחד בראשות עו"ד ארקדי אליגולאשוילי, סיעת יוזמה - הציונות המשפטית, סיעת יוזמה ללשכה וולונטרית - רשימה לאומית!, סיעת לשכה אחרת, סיעת לשכה אחרת, לכולם!, סיעת לשכה אחת בהנהגת אפי נוה, סיעת לשכה במרכז בראשות עו"ד רומי קנבל, סיעת לשכה מנצחת בראשות עו"ד אלעד דנוך, סיעת לשכה מקצועית, סיעת לתכלית ראויה, סיעת עורכי דין בשירות הציבור - בראשות אורית קורין ויצחק (יצי) גורדון, סיעת עתיד חדש ללשכה בראשות עו"ד משה שפירא, סיעת רוח חדשה מיסודו של עו"ד אורן טסלר, וסיעת תקווה ללשכה בראשות עמית בכר.
הצביעו בסקר: הבחירות למוסדות לשכת עורכי הדין
 

נזכיר: בבחירות ליו"ר ועד מחוז צפון - עו"ד מוחמד נעאמנה מועמד יחיד ולכן הוכרז כזוכה. כך גם במחוז דרום - עו"ד אלעד דנוך. בבחירות לוועד מחוז צפון - "סיעת ביחד" - סיעה יחידה המתמודדת ולכן הוכרזה כזוכה. 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מקוה שזה לא מדיד נכון. אם אפי נוה זוכה
    דוד 06/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לשכת עורכי הדין היא עבריינית, מסואבת ומזווהמת.
    סגור