מדדים ומחקרים

מדינת ישראל המדינה היקרה בעולם? הדירוג המדאיג נחשף

אוריאל לין זועם: "אין להתפלא על כך שיוקר המחייה בישראל גבוה יותר מכל 40 המדינות החברות ב-OECD. מדינת ישראל אינה נאבקת באמת ביוקר המחייה. היא לא אימצה את תוכנית איגוד לשכות המסחר. היא ממשיכה לכוון את חיציה ליבואנים בעוד שהיבואנים הם אלה שמייצרים פה את תחרות האמת"
מערכת ice |  4
יוקר המחייה בעידן הקורונה (צילום Pexels, pixabay)
על פי בדיקת ה-OECD: ישראל המדינה היקרה מכולן, כאשר יוקר המחייה בה עוקף אפילו את שוויץ שבמקום השני ומדינות מוכרות ועשירות מאוד כמו ארצות הברית, צרפת, בריטניה ועוד שורה של מדינות שלא היו קרובות לישראל ביוקר.
נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, תוקף הבוקר את מדיניות ממשלת ישראל בעקבות נתוני ה-OECD שפורסמו היום – "צריך להצטער מאוד על ההישג המפוקפק של ישראל בהתמודדותה השגויה בהורדת יוקר המחייה". 
 
עוד הוא הוסיף: "היא לא אימצה תוכנית מסודרת, מבוססת ניסיון מעשי כפי שהוגשה לה על ידי איגוד לשכות המסחר. אין התמודדות עם עלויות הנמלים המוטלות על היבוא שהיקפו מתקרב כבר ל-400 מיליארד שקל בשנה, אין הפחתה אמיתית של עול הרגולציה ואין התמודדות עם שיטת המיסוי המטילה מס בלתי פוסק על רכיב ההתייקרות".
כבר במאי 2023 הגישה לשכת המסחר תוכנית מפורטת לראש הממשלה, המשמש גם כיו"ר הוועדה ליוקר המחייה. התוכנית המוצעת מצורפת כאן. שום סעיף מתוכנית זו לא בוצע.
באיגוד לשכות המסחר קוראים היום לאמץ את תכנית האיגוד להורדת יוקר המחיה, תוכנית אותה הגיש האיגוד לראש הממשלה נתניהו, המשמש גם כיו"ר הוועדה למאבק ביוקר המחייה.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    לחם
    תמיר 08/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד מעט נתחיל לחיות פה בשביל לחם ומים ועדיין עושים לנו טובה
    סגור
  • 3.
    ‏אנחנו העם שלו רואים שובע
    ש 08/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ‏אנחנו העם שלו רואים שובע ‏
    סגור
  • 2.
    יוקר
    עידו שירום 08/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    חרא של ישטנראל I S A T A N R H E L L
    סגור
  • 1.
    רק ביבי מקום ראשון כבוד (ל"ת)
    מעריץ 08/2023/27
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור