מדדים ומחקרים

הרכבת הקלה מציינת חודש לפעילותה: מתי יתחילו לחלק קנסות?

מעל 2 מיליון איש נסעו ברכבת הקלה בחודש הראשון להפעלתה לפי נתוני משרד התחבורה, אך מתי תתחיל האכיפה וחלוקת הקנסות? לפי הערכות המשרד כ-10% השתמשו בה מבלי לתקף ולשלם על הנסיעה
מערכת ice | 
הרכבת הקלה בגוש דן (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)

מעל 2 מיליון איש נסעו ברכבת הקלה בחודש הראשון להפעלתה. כך לפי נתוני משרד התחבורה. מדובר בחודש מוצלח למדי, בו הנוסעים למדו איך להשתמש בשירותי הרכבת הקלה והתנסו בנסיעה בה. לפי הנתונים הרכבת נסעה 153.4 אלף קילומטר לעומת תכנון של 155.4, אך עם מעט תקלות ועמידה בלוחות הזמנים. 
 

לפני נתוני החברות של משרד התחבורה 47% מהנוסעים נסעו במקטע תל אביב של הקו האדום. מדובר על קצת יותר ממיליון איש. יתר הנסיעות התחלקו בשיעור דומה של 12%-15% בין בני ברק- פתח תקווה ובת ים-בני ברק. התחנות עם מספר האנשים הגבוה ביותר שעלו לרכבת הקלה היו אלנבי ויהודית בתל אביב, בן גוריון בבני ברק. רוב הנוסעים בחרו לשלם ולתקף את נסיעתם באמצעות רב קו ומיעוטים באמצעות אפליקציות אחרות.
 


אולם, לצד רוב הנוסעים ששילמו על השימוש ברכבת הקלה, היו גם 10% מהנוסעים שבחרו לנסוע מבלי לשלם בחודש הראשון של הרכבת הקלה. במשרד התחבורה מעריכים כי לאחר החגים צפוי מספר הנוסעים ברכבת הקלה לעלות, אז תיפסק פעילות הדיילים שהסבירו וסייעו לנוסעים כיצד להשתמש הרכבת ותחל פעילות הפקחים שיחלקו דוחות לנוסעים אשר לא ישלמו ויתקפו את נסיעתם.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה