מדדים ומחקרים
הפגיעה בהכנסות המסחר הקמעונאי: המספרים נחשפים
בדיקה של חברת המידע העסקי Coface Bdi מגלה: אובדן ההכנסות במסחר הקמעונאי מאז תחילת המלחמה, עומד על כ-4.5 מיליארד שקלים. בין הענפים בהם חלה פגיעה משמעותית: אופנה והנעלה, רהיטים וכלי בית, מוצרי חשמל וציוד משרדי
השפעותיה של מלחמת "חרבות ברזל" כבר מורגשות היטב במשק הישראלי. מבדיקה שערכה חברת המידע העסקי Coface Bdi, עולה כי מאז פתיחת המערכה קיימת ירידה משמעותית בהיקפי הפעילות בקרב חנויות ועסקים, הנאלצים להתמודד עם השלכות המצב. על רקע ירי הטילים והנחיות פיקוד העורף, פועלים מתחמי הקניות השונים במתכונות מצומצמות, כשתנועת הלקוחות החוששים לצאת מבתיהם, דלילה ביחס לימי שגרה.
"לאחר קרוב לשבועיים של לחימה, אנו מעריכים שאובדן ההכנסות בתקופה זו במסחר הקמעונאי מסתכם בכ-4.5 מיליארדי שקלים", מנתחת תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת Coface Bdi. לדבריה, "בין הענפים שבהם חלה פגיעה משמעותית בפעילות, ניתן לציין את האופנה וההנעלה, הרהיטים והכלי בית, מוצרי חשמל והציוד משרדי".
עוד מוסיפה ינאי: "ענף מוצרי הבנייה, לצד ענפים משלימים כגון קרמיקה וכלים סניטריים ומיזוג אוויר – אשר סובלים כבר תקופה מהאטה במגזר הבנייה עקב העלאות הריבית והירידה בהכנסה הפנויה – סופגים פגיעה נוספת בימים הללו עקב עצירת פרויקטים רבים ועבודות שיפוץ, בין היתר בשל המחסור בכוח אדם".

תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת Coface Bdi (צילום צביקה גולדשטיין)
ב-Coface Bdi מדגישים כי למעט ביצוע רכישות מתוכננות של מוצרי יסוד וצריכה בסיסיים דוגמת מזון, תרופות, היגיינה ופארם, נראה כי יצר השופינג בקרב הציבור הישראלי דוכא משמעותית לנוכח המלחמה – ובהתאם לכך, היקף הרכישות הספונטניות והרגשיות פחתו.
לעומת זאת, ובדומה לתקופת הקורונה, המכולות והסופרמרקטים חווים עלייה בפעילות בעקבות החשש מפני החרפה במצב הביטחוני. כך, משקי בית רבים הקפידו להצטייד במעוד מועד במוצרי מזון וצריכה רבים. נכון למועד זה, מוסדות החינוך פועלים רק בחלק מהערים ובמתכונת מצומצמת, ועל כן ובדומה לתקופת הקורונה, במרבית שעות היום מצויים בני המשפחה מצויים בביתם ומעלים את "צריכת המזון הביתית הממוצעת" – וזאת על חשבון בתי קפה, מסעדות ושירותי הסעדה.
כחלק מרוח ההתנדבות, הולכות ומתרחבות היוזמות החברתיות והתרומות למען כוחות היבטחון והתושבים שפונו מיישובי הדרום וצפון. פעילות זו מאופיינת ברכישות של ציוד לחיילים, דוגמת מוצרי פארם, הלבשה תחתונה, מוצרי מזון יבשים ועוד. בו בזמן, נרכשים ונרתמים גם מוצרי ביגוד וצעצועים למען תושבי המפונים וילדיהם.
עוד ב-
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



