ויראלי

כוכב האח הגדול חוטף איומים על חייו: "סבתי מתהפכת בקבר"

ניר אבישי כהן חשף: "לא היתה לי ברירה אלא ללכת להתלונן במשטרה על איומים לחיי, פגיעה בפרטיות שלי ואיומים לפגוע לי בחשבונות האישיים. וכל זה למה? כי העזתי להביע את דעתי ולמתוח ביקורת"
מערכת ice | 
זוכת האח הגדול חושפת את המעצר (צילום מסך רשת 13, vecteezy)
כוכב העונה השנייה של “האח הגדול” ודובר “שוברים שתיקה” בעברו, ניר אבישי כהן שוב חולל סערה ברשתות החברתיות עם אמירות קשות שמציגות עמדה בעייתית נגד יוסף חדאד שנבחר להשיא משואה בהר הרצל. כעת, הוא חושף מה קרה לו בעקבות כך.
בטוויטר שלו הוא סיפר: “חדאד שמסתובב בעולם ומכחיש את הכיבוש הישראלי, משקר במודע על מה שישראל מעוללת לפלסטינים בשטחים הכבושים, הוא האדם שמייצג את פרצופה המכוער של המדינה. ראוי לחברה שחיה בשקר ומתעלמת מעוולותיה שחדאד יהיה זה שידליק משואה". לאחר מכן, מספר הטלפון האישי שלו דלף לרשת מצד גוף שהחליט להתנקם והוא זכה לאיומים על חייו לטענתו.
 
אבישי כהן סיפר: “‘ראוי לחברה שחיה בשקר ומתעלמת מעוולותיה שחדאד יהיה זה שידליק משואה’. כך הסתיים הציוץ שלי מלפני חמישה ימים. ציוץ שקיבל תהודה בכל רחבי הרשת. די מהר הבנתי שהנה עוד סערה בפתח, כזו שאני מכיר די טוב מהשנים האחרונות. טעיתי, הסערה הזו היתה שונה. ביום ראשון, ערב יום השואה, הטקסט שבתמונה, עם מספר הטלפון שלי, התפרסם ברחבי הרשת, כולל במספר קבוצות טלגרם שמונות עשרות אלפי עוקבים. מאז במשך יומיים הטלפון שלי לא הפסיק לצלצל, 24 שעות ביממה. בנוסף קיבלתי מאות הודעות נאצה, כולל כאלה שקוראות לשרוף או לתלות אותי בכיכר העיר”.
עוד סיפר: “ביום שני בבוקר, יום השואה, קיבלתי שיחת טלפון מאדם שהזדהה כאחד ממפעילי קבוצת הטלגרם, ואמר שהוא וחבריו הם האקרים, ואיים שאם לא אמחק את הציוץ שלי תוך שעה יושבתו לי כל החשבונות ברשתות החברתיות. בהמשך קיבלתי איום נוסף כזה, מאדם אחר, דרך הודעה בווטסאפ. לא היתה לי ברירה אלא ללכת להתלונן במשטרה על איומים לחיי, פגיעה בפרטיות שלי ואיומים לפגוע לי בחשבונות האישיים. וכל זה למה? כי העזתי להביע את דעתי ולמתוח ביקורת. אלה כבר לא תהליכים. חלקים בחברה הישראלית מתנהגים בדומה לחברה הגרמנית של אמצע שנות השלושים. יש פה חלקים בחברה הישראלית, כאלה שגם מיוצגים בממשלה הנוכחית, שעושים הכל כדי להלך אימים על כל מי שמעז לחשוב אחרת. זה ממש לא עניין אישי שלי. יש פה מכונה משומנת שדואגת להפחיד ולאיים על כל מי שמבקר את ממשלת ישראל בכלל ועניין הכיבוש בפרט, את מי שחלילה מתבטא בצורה שאינה נראית להם”.
לסיום כתב: “ככה מתנהגות חברות פאשיסטיות, בדרכים של טרור והפחדה על יחידים וקבוצות שפועלות למען מיעוטים וזכויות אדם. החברה הישראלית של היום נמצאת בשפל מוסרי, שאני בספק רב אם נצליח לצאת ממנו. המרחב הדמוקרטי הצטמצם עד כדי שאנשים חוששים להביע את דעתם ברשתות החברתיות, גם מתוך חשש מפגיעות פיראטיות, כפי שאני חוויתי השבוע, או מתוך חשש שהשלטון יעצור אותם. אין לי ספק שבקרוב נראה עוד ועוד מעצרים פוליטיים, שהמניע להם יהיה פוסט כזה או אחר. השנה החולפת הראתה כי הקללות והקריאות לאלימות לא נעצרות ברשת, אלא מתורגמות לרחוב, למציאות של אלימות. כשיצאתי ביום שני מתחנת המשטרה חשבתי לעצמי כמה סמלי זה שביום השואה, אני, נכד של ניצולת אושוויץ, מגיש תלונה על איומים של יהודים, בגלל ביקורת שכתבתי באיזה ציוץ. סבתא לאה בוודאי מתהפכת בקברה. אני לא יודע מה המשטרה תעשה עם התלונה שלי, אבל אני כן יודע שני דברים. אחד, אני מתכוון למצות את הדין עם כל אדם שאיים עליי ועם כל קבוצה שפגעה לי בפרטיות”.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה