ויראלי

צפו: היסטוריה בכנסת, לראשונה השבעה בשפת הסימנים

שירלי פינטו מימינה נכנסה כחברת כנסת במסגרת החוק הנורווגי במקומו של שי מיימון שפרש, ועשתה היסטוריה בפרלמנט הישראלי
מערכת ice | 
שירלי פינטו קדוש חברת הכנסת החירשית הראשונה שנכנסה לכנסת (צילום מסך ערוץ הכנסת)
אין הרבה רגעי נחת בכנסת ישראל אבל לפני זמן קצר היה  אחד מהרגעים המשמעותיים עבור כלל הציבור הישראלי ולאנשים עם מוגבלות בפרט. חברת הכנסת החדשה ממפלגת ימינה, שירלי פינטו קדוש, נשבעה אמונים לכנסת ישראל מטם מפלגת ימינה ובכך היא חברת הכנסת הראשונה עם מוגבלות שמיעה.
פינטו קדוש תהיה חברת הכנסת השנייה עם מוגבלות משמעותית בקואליציה הנוכחית, לאחר שקארין אלהרר, הסובלת מניוון שרירים, היא חברת הכנסת הראשונה בכיסא גלגלים שמונתה לכהן כשרה. חברת הכנסת החדשה דורגה במקום התשיעי ברשימת חברי ימינה לכנסת הנוכחית אולם לאחר פרישתו של אלון דוידי היא התקדמה מקום אחד קדימה ונכנסה לכנסת במסגרת החוק הנורווגי המורחב ופרישתו של שי מיימון שהיה לפניה ברשימה. פינטו נעזרת בעוזרת שמתרגמת את דבריה כשהיא מדברת בשפת הסימנים כדי שתהיה מובנית לכולם. העוזרת עצמה היא זו שאמרה בקולה את המילים "אני נשבעת" בטקס היום כשפינטו אמרה זאת בשפת הסימנים.

צילום מסך ערוץ הכנסת
מי שהיה אמור להיכנס לפני פינטו כאמור היה שי מיימון אך הוא בחר שלא להיכנס לכנסת מטעמים אידאולוגים. אתמול הוא הגיש את התפטרותו ליו"ר הכנסת החדש מיקי לוי וכתב בטוויטר כי לא יפר את הבטחת הבחירות של ימינה לציבור שלא להישען על קולות מפלגת תומכי טרור ולא יפנה עורף לחבריו ממשפחות השכול ונפגעי האיבה.
 שירלי פינטו, מקריית ביאליק במקור, נולדה לאב חירש ולאם חירשית-עיוורת והיא פעילה חברתית מובילה בקידום זכויות חירשים ובקידום שפת הסימנים הישראלית ובהכרה בה. היא נמנית עם מייסדי המרכז הישראלי ללימודי חירשות. בשנת 2016 הקימה את מרכז "We can" לקידום אנשים עם מוגבלות בישראל בתחומי חקיקה, העלאת מודעות כלל ארצית והענקת כלים מקצועיים לאנשים עם מוגבלות. בשנת 2018 כיהנה כיועצת לראש עיריית רמת גן בענייני מוגבלויות ונגישות.
לרגל השבעתה כאמור, הוכנה בהוראת יו"ר הכנסת מעטפת פרלמנטרית מלאה לח"כית החדשה  שתאפשר לה לבצע את תפקידה  באופן מיטבי. לצורך כך נועדו בימים האחרונים מזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורביץ וצוותה בשיתוף מומחי אגף הטכנולוגיה והמחשוב של המשכן עם חברת הכנסת כדי לאפיין את הצרכים הייחודיים שלה, על מנת להעניק לה שורת פתרונות ישומיים שיסייעו לה לבצע את עבודתה הפרלמנטרית היומיומית. במסגרת המעטפת הפרלמנטרית הזו נקבע באופן תקדימי כי ח"כ פינטו תיעזר במהלך דיוני המליאה במתורגמנית שתתרגם עבורה את הנאמר לשפת סימנים ותדבר בקולה באמצעות מיקרופון "מדונה" שיחובר למערכת ההגברה המרכזית של המליאה. כמו כן נקבע לבקשת חברת הכנסת כי מקום ישיבתה באולם יאפשר לה לראות מקרוב את המתרגמת שלה, על מנת שתוכל  להיות מעורבת בנעשה במליאה בזמן אמת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה