ויראלי

יאיר גולן תקף תלמיד תיכון: "סכנה לביטחון ישראל"

חבר הכנסת ממרצ התארח בסמינר ציונות ויהדות בירושלים ולאחר שתלמיד י"ב ענה לו מה היה עושה לגבי הסטטוס קוו: "ערבי שיעשה פעולת טרור במדינת ישראל, כלפי יהודים תישלל ממנו וממשפחתו תעודת הזהות, יוקצה לו חודש למצוא מקום אחר וכל זה בזמן שהוא כמובן במעצר", הכריז עליו שהוא 'סכנה', ומה ענה לו בתגובה התלמיד?
מערכת ice |  14
יאיר גולן (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)

סמינר ציונות ויהדות בירושלים היה עד אמש (שלישי) לרגע לא שגרתי, כאשר חבר הכנסת יאיר גולן ממפלגת מרצ, הגיב בצורה חריפה למדי לתלמיד בכיתה י"ב, ואמר לו "אתה מסוכן לבטחון ישראל".

סגן שרת הכלכלה, גולן, פנה בשאלה לתלמיד, בנושא הסכסוך הישראלי פלסטיני בתוך מדינת ישראל ושאל: "תדמיין שאתה ראש הממשלה, איך אתה היית פועל מול הסכסוך הזה?".

שימוש בווידאו על פי סעיף 27 א'. אם אתם מכירים את הצלם, נשמח להוסיף קרדיט
הנער ענה לו: "אם הייתי ראש הממשלה הייתי משאיר את המצב כפי שהוא, ערבי שיעשה פעולת טרור במדינת ישראל, כלפי יהודים תישלל ממנו וממשפחתו תעודת הזהות, יוקצה לו חודש למצוא מקום אחר וכל זה בזמן שהוא כמובן במעצר"
תגובתו של יאיר גולן: "אני אומר לכם שבניגוד לעמדתו של רז שאמר שכדאי לעשות סטטוס קוו שאם הם יעשו בעיות, ניתן להם בראש, אני אגיד לכם את זה בצורה הכי פשוטה. התלמיד הזה, רז, הוא סכנה לביטחון ישראל".


 



הנער יצא מהדיון וענה ליאיר גולן בצורה תקיפה: "לדעתי אתה עוכר ישראל ולא ראוי שאשב כאן ואשמע אותך". אגב, על פי הדיווחים, כעונש על התקרית הנער נשלח הביתה על ידי רכזת השכבה.

עיריית נשר מגנה את אמירתו של חה"כ יאיר גולן כלפי תלמיד בית הספר ובשיחה שהתקיימה עימו דרשה את התנצלותו על אמירה מקוממת זו: "במסגרת סמינר שיזם בית הספר לתלמידים המתגייסים לצה"ל יצאו תלמידי בית הספר התיכון העירוני לטיול בירושלים המחבר את הישראליות לשורשים היהודיים, שואה, אזרחות וציונות. נפגשו תלמידי בית הספר עם חברי כנסת יאיר גולן ממרץ ואופיר סופר מהציונות הדתית".
"במהלך שיח שהתקיים עם התלמידים התבטא חה"כ יאיר גולן באופן בלתי ראוי ומבזה כלפי תלמיד בית הספר. בשיחה שהתקיימה היום עם חבר הכנסת נאמר לו שמערכת החינוך בעיר מצפה ממנו לקחת אחריות על אמירתו האומללה ולהתנצל עליה באופן שאינו משתמע לשתי פנים".
"העיר נשר מאז ומעולם ידעה להכיל את ריבוי הדעות במדינת ישראל כל עוד הם אינם שוללים את קיום המדינה ולראיה אחוז המתגייסים לצה"ל בעיר נשר הוא מהגבוהים במדינת ישראל. אנו משקיעים משאבים רבים בחינוך לערכים ולגיוס לצה"ל ומאמינים ביכולתם של בני הנוער שלנו לבחור את דעותיהם ובחירותיהם האישיות".. 

תגובות לכתבה(14):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    אנטי ישראל
    נח 02/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אייך יאיר היה סגן רמטכל הוא לא דבר כשדבר נזרק מהצבא היום מקבל פנסיה ענקית ועוד משכורת 60000 כסגן שר כ120000₪ לחודש ממדינת ישראל
    סגור
  • 12.
    כל הכבוד לנער שענה למטומטם חולה הנפש הזה!!!
    רן 02/2022/16
    הגב לתגובה זו
    10 0
    פשוט לא יאומן שזה ח"כ בשיראל - ככה עונים לילד!? לא רק שאתה עוכר ישראל אתה מטומטם ורשע - ו.. סוג של בלעם.. כל דבר רע מתאים לך. ומה פתאום מביאים מישהו ממרץ לסמינר יהדות וציונות - מה הקשר שלהם למילים האלה בכלל לאוהבי הערבים ושונאי ישראל האלה!?
    סגור
  • 11.
    יאיר גולן מקומו בחמאס בעזה
    ש. 02/2022/16
    הגב לתגובה זו
    11 0
    עדיין לא השכילו בממשלה לשלוח את עוכרי ישראל לעזה...
    סגור
  • 10.
    בסוף השמאל חושף תמיד את פרצופו האמיתי
    ד 02/2022/16
    הגב לתגובה זו
    11 0
    מי שחושב אחרת הוא סכנה לביטחון המדינה. השתקות וחינוך מחדש זה משהו נפוץ בכל המשטרים הקומוניסטים.
    סגור
  • שיעבור לעזה
    נח 02/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היה סגן רמטכל בושה לשבכ אייך השמאלן הזה היה סגן ר מטכל
    סגור
  • טען עוד
  • 9.
    שמאלנים קיצונים...
    רם 02/2022/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זה חולרע.
    סגור
  • 8.
    מקיף נשר
    עמית 02/2022/16
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אני תלמידה בתיכון נשר כיתה יב. ואני ראיתי את השיחה כולה יש זכות מלאה לדבר בצורה כזאת על חבר הכנסת כיוון שהוא באמת הגזים! אבל ויש אבל ענק הרכזת שלנו דואגת לנו כמו אמא שנייה והוצאתו של רז מהטיול קרתה עקב שרשרת אירועים מהיום הראשון ועד אתמול. הבחירה לעזוב הייתה שלו ושלו בלבד!. לאחר שהודיעו לו שאם הוא בוחר לעזוב ומשאירים איתו איש צוות למשך היום אין אפשרות לשנות את ההחלטה. רז החליט לעזוב ולאחר מכן שינה את דעתו על כך למרות שידע שאין אפשרות ולכן הוציא זאת על ההנהלה. לא מגיעה הכפשה כזאת לרכזת שלנו! היא עשתה הכל בשביל שתהיה לנו חוויה לא פחות טובה מפולין. תפסיקו להפיץ שנאה כלפי דבר שאינכם מעורבים בו במלואו.
    סגור
  • 7.
    מתברר מחשיפה לחשיפה גולן =חייזר שמאל חד ממדי הגר בישראל (ל"ת)
    איתן 02/2022/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 6.
    בוגד
    יהודי 02/2022/16
    הגב לתגובה זו
    5 0
    יאיר גולן אתה הסכנה הגדולה לביטחון ישראל, בוגדדדדדדד
    סגור
  • 5.
    פשוט מאוד
    פשוט 02/2022/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תלמיד תיכון שלאחר שביקשו ממנו הביע דעתו זה סכנה לביטחון המדינה אבל התגובה של השר ושל הרכזת וצעד הענישה זה לא פגיעה בחופש הביטוי וזה לא הסתמת פיות... מאוד מעניין. כבוד השר קשה לך לשמוע שיש אנשים שחושבים אחרת ממך? זכותו של התלמיד לחשוב מה שהוא רוצה ואם אתה לא מעוניין לשמוע דעות אחרות אז פשוט אל תשאל ותבקש שיאמרו לך את דעתם
    סגור
  • 4.
    זאת אשמת המנהלת
    א 02/2022/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לפני נוער.
    סגור
  • 3.
    ממשלת שמאל שולטת נגמרה הדמוקרטיה אין חופש דיין חואבור (ל"ת)
    חרדי 02/2022/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    יאיר גולן זה חרפה (ל"ת)
    אמיר 02/2022/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    ה"גילדה" מנסה להחליט בשבילנו מה טוב לנו וגם מה נחשוב
    ארנון תל-אביבי 02/2022/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    פעילי השמאל ההזוויי - מוכנים לקבל כל דעה שזהה לדעה שלהם . המרחק בין הטהרנות ה"פרוגרסיבית" לטוטליטריות הקומוניסטית -קצר מאד
    סגור