ויראלי

ברדוגו הושלך: אמנון לוי תמך, עמית סגל רתח

בשבוע שעבר הודיעו על הדחתו של יעקב ברדוגו מגלי צה"ל והוא בעצמו עלה לשידור בתחנה והתפטר במונולוג חריף, הרשת סערה וזה היה הנושא המדובר ביותר בשבוע האחרון  על פי נתונים שנאספו ונותחו על ידי חברת סקופר המתמחה בניטור מדיה ומחקרי שיח ברשת
מערכת ice | 
יעקב ברדוגו (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
יעקב ברדוגו הודח מגלי צה"ל בשבוע שעבר לפי הודעת גל"צ, חברי הכנסת  מהאופוזיציה  מיהרו להודיע על חרם על התחנה, ברדוגו עצמו עלה לשידור באותו ערב בערוץ "עכשיו 14" וביקר את התחנה ויום למחרת עלה לשידור והתפטר לאחר מונולוג חריף.
במהלך השבוע האחרון, זה היה הנושא המדובר ביותר על פי נתונים שנאספו ונותחו על ידי חברת סקופר המתמחה בניטור מדיה ומחקרי שיח ברשת עם 23,367 דיונים, 16,245 שיחות, 236,965 לייקים. אבל זה לא נוגע רק לכמות הפוסטים או הציוצים בנושא, אלא גם השיח שהוא עורר, וההשפעה לנושאים רבים סביבו.
הפוסטים הוויראלים ביותר של השבוע בנושא: 
עמית סגל בטור לידיעות אחרונות- הפרשן הפוליטי יוצא גלי צה"ל התייחס להדחתו של ברדוגו בפוסט בפייסבוק שקידם את הטור שלו בידיעות אחרונות. סגל שיתף חלק מהטור בדף הפייסבוק שלו. 
בדף הפייסבוק שלו כתב סגל: "אפשר לא לאהוב את יעקב ברדוגו, אפשר לא להסכים עם סגנונו, אפשר לקונן ובמידה של צדק על הערבוב בין חדשות, פובליציסטיקה, דעה ומסעי צלב, אבל הדחתו היא עסקת שוחד לכל דבר ועניין מההיבט הציבורי: שר הביטחון מאיים בסגירת התחנה, מפקדת זמנית ממונה ללא מכרז, וכעבור כמה חודשים מודח שנוא נפשו ממשבצת השידור. סכנת הסגירה חולפת, מ.ש.ל. 
יאמרו האומרים: גם המינוי של ברדוגו בחטא יסודו. אין זה תפקידה של תחנה צבאית, או תחנת חדשות, להתמקד כל היום במנדלבליט, בשי ניצן ובשמאל. אבל יש הבדל יסודי בין המינוי ובין ההדחה: בניגוד לטענות עד המדינה ניר חפץ, קידומו לא נעשה על ידי נתניהו אלא על ידי שורת מפקדי גל"צ, רובם אנשי שמאל, ואילו הדחתו הוצאה לפועל בידי שפוטה של יושב ראש כחול לבן. נסו להתנתק מדעתכם על ברדוגו, כי זה לא דיון עליו אלא על השליטה הפוליטית במיקרופון. הסיפור הוא לא ברדוגו, אלא החופש העיתונאי. הפסיקות הנשגבות ביותר של בג"צ בנוגע לחופש הביטוי עסקו באנשים שדעת הקהל התנגדה אליהם עד מאוד.
 
ובעיקר: המינוי שלו, בין אם אוהבים ובין אם לא, שיפר דרמטית את שיעורי ההאזנה לגל"צ במשבצת הזו. הדחתו היא תקדים עולמי כמעט שבו תוכנית מקוצצת ומורדת מהאוויר בגלל שהצליחה יותר מדי. אני זוכר את יומן הערב מימיי בתחנה: זו הייתה משבצת מעוטת האזנה בשיפולי לוח השידורים. מאות אלפי המאזינים שהצטרפו אליה עשו זאת קצת בגלל החמרת הפקקים, והרבה בגלל העובדה שלראשונה הרגישו שהתחנה שאת קיומה הם מממנים משדרת משהו שאינו דוקר להם באוזן.
כל מי שהתחלחל ממה שאמר, מוזמן להפנים עכשיו את החוויה שעברה על מאזיני ימין עשרות שנים. כן, הוא לא היה אלגנטי. בבורסה תיקון אלים מוחק בועות פיננסיות שהתנפחו אט־אט, וברדיו תיקון אגרסיבי מחק את הבועה השמאלנית היהירה שהתפתחה שם.
 
מי שחושב שאיזון פוליטי בראש מעייניה של המפקדת הזמנית מוזמן לגלות שאת המשבצת של שש בערב קיבל יועץ לשעבר של סתיו שפיר, ללא כל ניסיון רדיופוני. כל אדם הגון, בין אם יתעב את ברדוגו ובין אם לאו, צריך להודות בצער: לא את ברדוגו הדיחה מפקדת גל"צ, אלא את מאזיניו. יש לי הרושם שהיא עוד תתחרט על כך מרה".
דודי אמסלם בראיון לערוץ "עכשיו 14"- חה"כ דוד אמסלם מהליכוד העלה לדף הפייסבוק שלו סרטון של ראיון שלו בתוכנית "הערכת מצב" עם יערה זרד והתייחס לפיטורי ברדוגו. בדף הפייסבוק, לצד הסרטון כתב אמסלם: "מפקדת גלי צה"ל שלא שירתה בצה"ל- שמעתם על בדיחה כזו⁉️ השמאל ממשיך 'לטהר' את ערוצי התקשורת מאנשי ימין- אבל שלא יתבכיינו שנעשה זאת כשנחזור, הם כבר יכולים להכין את השלטים להפגנות ברוטשילד, הפעם לא יעזור להם כלום ומי שלא רצה את ברדוגו כפרשן- עוד יקבל אותו כמפקד גלי צה"ל".
 
רן בוקר בשרשור דעה בטוויטר- כתב התרבות והבידור של ynet כתב שרשור דעה בטוויטר שהתייחס להדחתו של ברדוגו מגל"צ: " השאלה שצריך לשאול היא לא ברדוגו כן או לא, אלא היא: כיצד פוליטיקאי ביושבו בתפקיד שר ביטחון ממנה על דעת עצמו עורכת ראשית לכלי תקשורת, ללא ועדת איתור או הליך מסודר. אם שם שר הביטחון היה בנימין אבל לא גנץ, נגיד שמתחיל ב-נ׳, זה לא היה עובר לסדר היום למשך כל כך הרבה זמן.
תתעוררו איפה אבירי הדמוקרטיה, אלה שחרדים על התערבות פוליטית? איפה אתם האנשים שחרדים על חופש הביטוי. על ניסיון התערבות בתאגיד הקמתם קול צעקה. הזכרתם משטרים חשוכים ואפלים? איפה אתם כל אלה שחופש העיתונות הוא נר לרגלם ונשמת אפה של הדמוקרטיה? שתקתם לטובת הפוזיציה? שוב, תתעוררו לשכת שר הביטחון מעדכנת אחרי שאילתא שהוגשה:  ״עובדים בימים אלו על הקמת ועדת האיתור״
 
אמנון לוי יוצא נגד ברדוגו ותומך בהדחתו- מגיש התכנית שש ברשת 13 תמך בהדחתו של ברדוגו על אף שבירך על כניסתו לתחנה. בטוויטר לוי כתב: "תמכתי בשעתו במינוי ברדוגו לגלצ וכתבתי זאת כאן. חשבתי שראוי לפתוח את השורות, וברדוגו, ימני מזרחי, הוא גוון  בישראליות שחסר בגלצ. אבל התברר שברדוגו לא בא להיות עיתונאי. הוא שופר בוטה ותועמלן  מביך שגרם לי להתבייש בתמיכתי בו.  הדחתו מתבקשת.  היא הסרת כתם  מגלצ".
 
מגישת הטלוויזיה בפאנץ'- מי שהייתה המנחה של מצב האומה, הסאטיריקנית ואשת התקשורת עינב גלילי, כתב בדף הטוויטר שלה כיאה לאופי הכתיבה שלה בדיחה קטנה על התמיכה הימנית בפרשן: "ימנים בעד ברדוגו כמו ששמאלנים בעד ג׳אז: בתנאי שלא יכריחו אותם להאזין לזה". 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה