ויראלי

פוטין מחזיק דירה בתל אביב? זה הנכס שרכש בפינסקר

דירת חדר וחצי ברח' פינסקר בתל אביב שעומדת היום ריקה בבעלות שגרירות רוסיה, נושאת עמה סיפור על המורה של פוטין שעלתה לארץ וקיבלה במתנה מהנשיא את הדירה
מערכת ice |  6
ולדימיר פוטין (צילום N12, יוטיוב/ MSNBC)
בקומה השנייה של בניין בן 4 קומות בחוב פינסקר 17 בתל אביב, עומדת לה דירה ריקה. דיירי הבניין יודעים שהיא שייכת כיום לשגרירות הרוסית, אך מאחורי רכישתה עומד לא פחות מנשיא רוסיה ולדימיר פוטין.
ראש ועד הבית של הבניין סיפר אמש לחדשות 12 כי פוטין רכש את הדירה למורה שלו בעבר שהעריך, מינה יודיצקיה ברלינר, שגרה בדירה עד פטירתה בשנת 2017. "זה נכון, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין רכש כאן בבניין דירה למורה האהובה שלו. כשהיא עוד הייתה עוד בין החיים, הרוסים היו מזמינים אותה לאירועים רשמיים, כמו כשפוטין היה מבקר בישראל ולאירועי יום השנה למהפכה הקומוניסטית".
כאמור, לאחר מותה של הגב' ברלינר, עברה הדירה לחזקתה של שגרירות רוסיה בישראל. "קונסול של השגרירות שגר לא רחוק מכאן חונה בחניה של הדירה, הדירה עצמה עומדת ריקה" סיפר ראש ועד הבית, "אולי פוטין יבקש בחזרה את ועד הבית, שמעתי שיש לו בעיות כלכליות. כמובן שאני צוחק, השגרירות שילמה את ועד הבית שנה קדימה".
 
מינה יודיצקיה ברלינר לימדה את פוטין גרמנית בתיכון כשהיה נער בסנט פטרסבורג. הוא השתמש בה בין היתר כאשר נשלח לשירות חשאי במזרח גרמניה בשנות ה-80, לפני נפילת ברית המועצות. ב-1973 עלתה ברלינר לארץ וראתה יחד עם כל העולם איך איש השירות החשאי כובש את השלון ברוסיה.
בשנת 2005, לפני ביקור של פוטין בארץ, פנתה ברלינר לשגרירות רוסיה בישראל בבקשה להעביר לו מסר. היא הוזמנה לאירוע בנוכחותו של נשיא רוסיה, שמיד זיהה אותה. המפגש היה מרגש ופוטין בחר לגמול לה טובה ולהפתיע אותה עם דירת חדר וחצי בתל אביב במתנה. בריאיון שהעניקה ל"ידיעות אחרונות" ב-2014 סיפרה ברלינר על המאורע יוצא הדופן: "כשקיבלתי את הדירה בכיתי. פוטין הוא אדם מאוד אסיר תודה והגון". פוטין שלח לברלינר גם שעון במתנה שעל גבו היה כתוב "מהנשיא", ואוטוביוגרפיה בחתימת ידו. בדצמבר 2017 נפטרה ברלינר בשיבה טובה בגיל 96.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    פוטין אחד משלנו ?
    ישראלי 03/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי זאת הסיבה שמותר לנו להפציץ בסוריה
    סגור
  • פוטין לא משלנו ומותר לנו להפציץ כי ביבי ידע איך לשכנע (ל"ת)
    ס. 03/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    מביבי היא הייתה שומעת שהיא משעממת (ל"ת)
    פוטין זה מנהיג 03/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    פיסת פוטין בפינסקר
    גבריאלה 03/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פיסת פוטין בפינסקר. לכל אדם יש תכונות טובות
    סגור
  • 1.
    מעשה אצילי ונדיב היה לקנות דירה לשימוש מורתו לגרמנית. (ל"ת)
    בבעלות ממשלת רוסיה 03/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • מי מיליארדים שגנב מעמו עשה לעצמו יחסי ציבור (ל"ת)
    ס. 03/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור